Monté för nordisar?

ÅDI

Trådstartare
Jag har hört många gånger att det finns monté lopp för kallblod men jag har aldrig sett nån bana som har några lopp?! jag tog licensen på Åby för några år sedan men där har det väl bara vart varmblodslopp??
Nån som vet?

Sv: Monté för nordisar?

Tror du måste söka dig en bit uppåt för de loppen kanske...:angel:
Solänget har och jag tippar även på att banorna runt om också har för kallblod.. Finns väl knappt travlopp för kallblod neröver väl??

Jo Åmål, årjäng och färgestad brukar ju ha lopp iaf, dock inte speciellt många och inga monté lopp vad jag vet. Hur är det i Norge då??

östersund och hagmyren vet jag har montélopp för kallblod ganska ofta.

Jag själv hade en häst med i romme förra veckan. (hon vann dessutom) :D

i norge är ja ganska säker på att många montélopp finns. dom är bra på kallblod där!

här uppe i Norrland är det ganska vanligt med montè även för kallbloden, där nere där du bor kanske det inte är det, men där har ju kallblodsutvecklingen stannat. Dom ser ju ut som gamla brukshästar :D

Gamla brukshästar:eek: Vänta bara, vi får väl komma upp och visa er hur det ska se ut;)

ÅDI skrev:
Gamla brukshästar:eek: Vänta bara, vi får väl komma upp och visa er hur det ska se ut;)

Du får väl göra det :D
Här uppe så är det inte direkt någon drögträning på kallbloden längre, dom tränas i princip som blodingarna

Men det gör mina med eftersom det bara finns varmblod att träna ihop med här nere:D

som sagt...romme hade i fredags, hoting skulle ha haft på fre men för få hästar blev anmälda. Hagmyren har den 17, solänget den 19 och Östersund den 25 juli. Så den här månaden kan vi inte klaga. :D tråkigt bara att folket inte kan anmäla sina pållar till de lopp som finns. Det är inte så konstigt att banorna inte vill skriva ut montéproppar när det inte ens blir halva lopp :(

Jag vill!!!:bump: Men har ca 80 mil till östersund och det känns lite väl långt. Får väl emigrera norrut...

ÅDI skrev:
Jag vill!!!:bump: Men har ca 80 mil till östersund och det känns lite väl långt. Får väl emigrera norrut...

80 mil är väl inget för en glad amatör? ;)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 033
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat