Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar Molly Sanden och jag är övertygad om att hon menar väl med kampanjen. Jag är bara så trött på att kvinnors kroppar alltid måste visas upp och värderas. En kvinnlig kändis kan liksom inte bara göra det hon är bra på, sjunga och skriva musik, utan alltid ska kroppen exponeras på ett eller annat sätt. Läste en bra debattartikel http://www.aftonbladet.se/debatt/article19362195.ab
Jag gillar att hon säger ifrån! Men åter igen, bara för att folk har åsikter om hennes kropp måste hon lägga upp en nakenbild på sig själv. Och hur mycket hjälpte det "riktiga" tjockisar?
Jag gillar att hon säger ifrån! Men åter igen, bara för att folk har åsikter om hennes kropp måste hon lägga upp en nakenbild på sig själv. Och hur mycket hjälpte det "riktiga" tjockisar?
Jag har lite fastnat för den här låten iom Molly (vars låt jag får gåshud av då jag tycker den är såååå bra =) )
Låten heter "all about the bass" med Meghan Trainor men handlar om att hon är nöjd med sin kropp...
Det enda jag kan tycka är att det är inte ok att racka på "skinny bitches" för det är ju inget fel att va mager heller, för många är det inte så enkelt att bestämma hur man ser ut oavsett man är smal eller tjock...
Men jag förstår inte den här grejen med att man ska behöva kasta kläderna för att visa att man är nöjd med hur man ser ut ?
Ännu en snygg, smal kändis som visar sig naken för att stärka tjejers självförtroende. Påminner lite om blondinbellas size me. Eller hur reagerar ni?
Exakt! Känns som att tjejer alltid måste bevisa att de visst är sexiga och snygga och därför kasta kläderna. Precis som det inte räcker för Molly att vara artist och göra sitt jobb. Vilken annan manlig kändis skulle behöva göra detta? Ingen. För män blir uppskattade för vad de GÖR.Jag tycker det är jättebra att man ska vara nöjd med sig själv oavsett hur man ser ut. Att det är hur man mår som ska spela roll etc..
Men jag tycker också att det är otroligt sorgligt att man tycker att sånt här ska behövas.
Man ser inga män som känner att de måste ta av sig kläderna och visa att de duger som människor trots att de inte väger som vissa andra tycker de ska.
Visst, det kanske inte fokuseras på mäns utseende med samma press om snygg yta.
Men jag tycker nog också att vi kvinnor biter oss själv i arslet med såna här kampanjer.
Varför inte fokusera på annat än utseendet, vikten etc?
Sen att man råkar bli fotad i bikini om man är på stranden -shure.
Man kanske har lite kläder för att det är varmt - absolut.
Eller man kanske bara har lite kläder för att man gillar det - också helt ok.
Men när det blir större än allt annat man håller på med tar det för stor plats i min värld.
Det känns inte sunt det heller. Och inte särskilt intressant, för mig iaf.
"Boys like a little more booty to hold att night", kroppens värde beror alltså på huruvida en man vill ha den där kvinnokroppen eller ej.