Möjligheter att sommarjobba med hundar?

V

velvet

Detta är ingen annons!

Jag ska resa utomlands i juli och behöver få ihop lite pengar. Jag har kollat runt lite, vill man inte bli jordgubbs-plockare finns det inte överdrivet många alternativ för en 17-åring.
Då jag älskar att arbeta med hundar, och allt som har med dem att göra, har jag börjat fundera på om det går att få sommarjobb inom kennelyrket.
Tror ni att det finns möjlighet för mig att få jobba med hundar någon månad i sommar? Jag är snart 17, ambitiös, villig att göra "skitjobb", mycket flexibel, 10 års hundvana, dock inte någon utställningsvana och allt som hör till. Vet inte om jag är intressant, men det kan ju alltid vara nåt.

Så ni äldre, kunniga hundmänniskor, vad tror ni?

Sv: Möjligheter att sommarjobba med hundar?

Kan du bara tänka dig att jobba hos uppfödare? Annars kan jag verkligen rekommendera hunddagis. Det är riktigt kul! Ring runt till några olika och hör om någon är intresserad. :)

Det finns nog bättre jobb, om du vill tjäna ihop pengar. Att jobba med hund är oftas inte allt för lönande.

Kanske om du kan annonsera om att ta daghundar under sommaren.

Funderade också på det men tar inte dom bara volontärer?

Jag har mailat några hundägare, får hoppas att någon tycker att det låter bra. Jag kan ju bara ha hunden i juni, men då kan jag ju iof ha den på heltid varje dag också..

Kan nog vara olika på olika ställen

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 842
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 029
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Hej! Vi har efter mycket funderande och övervägande kommit fram till att det är en hund som saknas i våran familj;). Nu står vi här med...
2
Svar
26
· Visningar
5 056
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025