Mögellukt i torven

Ante

Trådstartare
Vi köper torv i lösvikt och den här gången så tycker jag och några till i stallet att det luktar mögel om torven. Är det möjligt? Hur farligt är det i så fall för hästarna? Vi har några hästar som börjat hosta rejält nu. En av hästägarna som tagit ut vet för att kolla vad det beror på fick provsvaren och det var inget fel på hästen. Då sa vet att det är nog miljörelaterat.
Dela gärna med er av era erfarenheter av torv.

Sv: Mögellukt i torven

Just om torv vet jag inte så mycket, men om det är mögligt, så är det ju logiskt att hästarna reagerar negativt på omkringvirvlande mögelsporer i luften, med hosta till följd..

Sv: Mögellukt i torven

vi hade torv ett tag ,mest för att det inte gick att få tag på spån just då men det var det värsta jag varit med om. tungjobbat, mörkt, dammigt, svårt att mocka, ofräsh känsla.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 412
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 173
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar