Mögel på insidan av fönster?

Aliide

Trådstartare
Jag har precis dragit igång med storstädning och upptäckte när jag dammade att det är grönt mögel längst ner av fönstrena?! Det verkar som om att det blivit kondens och då blivit ytligt med mögel. Jag har torkat rent alla fönster nogrannt och dessutom torkat med lite klorin.

Men vad gör man åt detta?! Är det något vanligt problem? Vad beror det på? :crazy:
 
Sv: Mögel på insidan av fönster?

Jag har precis dragit igång med storstädning och upptäckte när jag dammade att det är grönt mögel längst ner av fönstrena?! Det verkar som om att det blivit kondens och då blivit ytligt med mögel. Jag har torkat rent alla fönster nogrannt och dessutom torkat med lite klorin.

Men vad gör man åt detta?! Är det något vanligt problem? Vad beror det på? :crazy:
Du städar för sällan.;)
 
Sv: Mögel på insidan av fönster?

Haha, man kan ju tro det! Men damma fönster och sådant gör jag ungefär en gång i veckan ;)

Jag började elda i kaminen för drygt en vecka sedan, det kanske hör ihop med att det blev så mycket kondens?
 
Sv: Mögel på insidan av fönster?

Alla människor och djur avger massor av fukt t.ex. genom utandning. Den fuktiga luften måste komma ut och torr luft måste komma in på något sätt. Man kan inte bara ha samma luft inne hela tiden.

Hur ventilationen ser ut varierar från hus till hus. En del har mekanisk ventilation, en del har självdrag m.m. Hur får ni ut luften?

Vi bor i ett gammalt hus och har mekanisk frånluft. Dvs. en fläkt i köket och sen ventil i badrum och en i toaletten. Vi har dock ingen mekanisk tilluft utan vi måste släppa in luft på annat vis. T.ex. självdrag genom fönster eller genom vädringsluckor. (Drar man ut luft måste det komma in luft också)

Börjar det mögla på fönstret skulle jag absolut se över ventilationen vart luft ska komma in och ut.
 
Sv: Mögel på insidan av fönster?

Vi påtalade det för värden, och de tog upp två nya ventilationer ovanför fönstrena i vardagsrummet och köket. Har inte sett lika mkt prickar sen dess.
 
Sv: Mögel på insidan av fönster?

Skönt! Det tycker jag är skönt på sommaren att man kan ha öppet helt hämningslöst och VÄDRA! Jag gillar verkligen att ha fräsch luft hemma...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 254
Senast: IngelaH
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta ;) Jag är djupt oroad över min ena pålle som inte känns hundra fräsch :( Bakgrund: Hästen är ett...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 068
Senast: Jate Volim
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 179
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp