Mögel/hygienanalys?

S

Sandra S

Hej!
Har fått hem analysen på hö´t nu, gjorde även en hygienanalys. Värdena på hö´t verkar normala, helt ok, men jag förstår inte riktigt hur man "läser" hygienanalysen? Det står att mitt hö är 3,1%, gränsvärde 5,0%. Innehåller då mitt hö 3,1% mögel? Längre ner står det att hö´t är tjänligt, så vi fortsätter ju att ge detta hö till hästarna, men jag är nyfiken på hur mycket mögel annat hö brukar innehålla, vad är normalt?

Sv: Mögel/hygienanalys?

Kan man enbart göra en hygienisk analys av sitt hö? Vad kostar det i så fall?

Sv: Mögel/hygienanalys?

Vet inte, som jag skrev så har jag gjort både och, men jag tror att man kan göra enbart en hygienanalys.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 401
Hundhälsa ahh blir så less... Dagens roman .... Var till veterinären i tisdags och fick bekräftat att Doris nu har kraftig benhinneinflammation...
Svar
17
· Visningar
2 303
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka