Moderkakan i underkant

S

saltahajen

Fick i dag veta att jag måste göra ett UL till (har gjort det första i v 18 nu) pga att mig moderkaka är placerad i underkant!
Undrar om det är någon fler som haft det? Hur gick det för er? Flyttade den sig?

Sv: Moderkakan i underkant

Jag hade också så och fick göra ett till UL i v.32. i nästan alla fall så växer den med upp när livmodern växer. Min gjorde det så det gick bra och jag slapp snitt.

En kompis var i samma situation, pa UL i slutet av graviditeten hade den vuxit med upp och hon födde normalt. Men moderkakan lossnade inte efter förlossningen sa hon fick operera bort den, men om det har ngt samband med att den lag lagt fran början har jag ingen aning om.

Vid vecka 32 tror jag det var hade den flyttat så födde normalt.

Vid min första graviditet så satt moderkakan 3 mm från öppningen. Den flyttade inte på sig och i v 27 så gjordes ett extra ultraljud. Blev då sjukskriven och sängliggandes.

I v 32 så släppte den i kanten och blödningen gjorde att jag tappade 2 liter blod innan det gjordes ett katastrofsnitt.........

Vid andra graviditeten så hände nästan samma sak: moderkakan satt alldeles för långt ner och det blev ett akutsnitt i v 30.

Det här hände för 11 & 14 år sedan så jag tror att kontrollen är lite bättre idag.

en väninna till mig hade den i underkant och fick gå på 2 extra UL, den växte med upp och hon kunde föda normalt

Min låg långt ner när jag gjorde UL i v 18 men jag fick ingen extra koll. Innan de skulle sätta igång mig gjorde de en extra koll och den låg inte för så jag fick föda vanligt :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 705
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 509
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar