Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för länken!Du kan ju själv kolla i gamla kataloger på Ikea museums webbplats och se om du känner igen modellen.
Tack för länken!
Jag var in och hittade i 1972s katalog min köksmöbel som jag ärvt av min mamma, hon köpte den som matgrupp till vardagsrummet det året.
Det "roliga" med den möbeln att den är så otroligt mycket använd och varit med om många flyttar under åren, men inte en enda av stolarna eller bordet har blivit rangligt än... 50-årig IKEA-möbel
Men mamma har berättat att dom kom fullt ihopbyggda, inget platt paket då inte
Precis, min familj köpte platta paket-73.IKEA började med platta paket 1953
Inte till 100% av varorna dock. Senast för några månader sedan fick jag inte köpa skrivbordsstol med hemleverans, vilket jag gissar berodde på att den inte skickas platt.IKEA började med platta paket 1953
IKEA började med platta paket 1953
Det visste jag inte. Men den här möbeln kom hel. Mamma har berättat hur dom fick åka till tågstationen och hämta ut den på godsutlastningen, för att sen försöka stuva in det hela i en Ford AngliaPrecis, min familj köpte platta paket-73.
Det är det platta paketen som är själva idéen bakom Ikea, att man monterar ihop möblerna på egen hand.Det visste jag inte. Men den här möbeln kom hel. Mamma har berättat hur dom fick åka till tågstationen och hämta ut den på godsutlastningen, för att sen försöka stuva in det hela i en Ford Anglia
Det hade inte gått så bra, då fick morfar komma med sin bil +släpvagn
Jag har "unga" föräldrar, så dom måste ha varit strax över 20 år då - 20 år och "kan själv" ni vet
Jo DET visste jag, men inte att dom började så tidigt som 1953.Det är det platta paketen som är själva idéen bakom Ikea, att man monterar ihop möblerna på egen hand.
https://ikeamuseum.com/sv/digital/berattelsen-om-ikea/platta-paket/Jo DET visste jag, men inte att dom började så tidigt som 1953.
Man kan även googla på bilder. Kan vara väldigt effektivt för sånt som gamla ikeamöbler.Har några gamla Ikea möbler som jag skulle vilja veta modellnamn på. Kan man skicka till typ Ikea museum och fråga om de vet vad det är för något? Kundtjänst lär inte veta, är minst 6-7 år gamla modeller.