Sv: Mocka

tar ca 20-30 minuter för mig att mocka. jag mockar mycket nogrant, går igenom hela boxen, vänder upponer och plockar bort allt innan jag slätar ut och lägger in nytt spån. :)

Jag är skitnoga:D
De e ju min häst och jag som köper strö (eget stall) då kastar jag hellre ut lite för mkt så det alltid håller sig rent o fint (torv):smirk:
Lägger alltid in lika mkt som jag kastar ut varje dag oavsett strö:)

Men i ett hyrstall får man inte va så petig:o
Lånar ut min häst å när jag hälsar på brukar jag mocka å då har det hänt att jag bara tagit det värsta och inte grävt runt för att det skulle bli strö kvar i boxen...:eek:
Blir det så denna vecka oxå, köper jag extra torv!:smirk:

Men en 30-40 min tar det nog om jag mockar noga:D

när ja jobbade i på ett stuteri med 28 hästar i ett stall o 9 i ett annat var man själv så tog det ca 2 timmar ändå var man tvungen att vända upp o ner på boxen o va jätte noga men då hade man ju muskler till de med
har en häst nu o spån visst hon är renlig av sig men det tar i alla fall 15-20 min beroende på när de kom in dagen innan .

då jag hade lillhingsten hemma (ute på foder nu) hade han permanentbädd (spån).. det tog väl typ 3min att mocka. inkl hämta skottkärra o grep. :D å inte en skit kvar i boxen efter det. renlig ponny som skiter allt på ett ställe. :bow:

till stoet tar det väl en kvart att mocka.. ungefär.. hon är en riktig skitgris..

10 minuter per box, max! Har rensliga hästar och permanentbädd. Ligger ju iofs mycket mer jobb i bädden när den ska anläggas och när den ska ut, men det är det värt.

Tar väll runt 15 minuter, mockar noggrant och alla pluppar ska ut.
Har en väldigt renlig häst :)

10-15 min. Är väldigt noga, hästen ha bädd så det är bara att ta ut bajset..

Kl

Det brukar ta 10-15 minuter att mocka ur efter min medryttarhäst. Han har halmbädd. Rör sig väl om 5 stora högar som ska lyftas ur, samt översta lagret kiss. Det brukar bli 1-1½ skottkärra varje gång.

Tar ca 25 min att mocka fyra stora boxar med halm. Är noga, går igenom hela boxen med grep och kratta.
Hastigheten får man upp med tiden har jag märkt! :smirk:

Ca 20 minuter inkl att strö.

Jag tycker att jag är väldigt noggrann, lägger allt det rena i ett hörn i boxen o sen sopar jag glovet för att få bort alla "småpluppar" o allt kiss.

Har halm och en stor box, 12 kvm.

Det tar ca 15 minuter för mig, och då har jag "halvpermanent" bädd av råspån, tar bara ut bajset.

Är noga, och hon är lite halvstökig ibland, bajsar gärna i foderhalmen osv...

Det har dock blivit mycket bättre sedan vi bytte havrehalmen mot vetehalm, den är tydligen godare och mer värd att hålla fräsch och ätbar. ;)

det tar mig mellan 10 till 15 min och jag är NOGA! jag har halm och mockat det nästan hela mitt liv så det går snabbt som fan :D fast jag föredrar spån, men eftersom jag inte har eget stall så kan jag ju inte bestämma vad min häst ska stå på...

kl

tio min för båda boxarna. båda är stora, ca 12-14 m2. i en står en stor på spån och i en två shettsar på halmbädd. inkluderar att slänga ut gammalt och ta in nytt. och jag är noga.
lärde mig mocka fort när jag jobbade som groom. (hade som mest 22 boxar/dag, tog ca 2 timmar)

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
882
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Freazer
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 481
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka