Mobil där data ej lagras på minneskort

aemaria

Trådstartare
Jag funkar ofta som teknisk support åt mamma o pappa trots att jag har dålig koll :) de har båda samsung xcover 2 och problem med att internminnet är fullt. De har köpt till minneskort men inget verkar sparas på dessa. Istället så klagar den på att internminnet är fullt. Varför blir det så? Är det någon som har samma problem?

Har också en sån och samma problem. Det är en #¤%&?# skitmobil där ett gäng förinstallerade appar följer med vid köpet inte kan avinstalleras eller flyttas till minneskortet. Istället fyller de upp internminnet på ren tvång. Bara bilder, filmer och typ dokument kan sparas på minneskortet enligt uppgift. Har dock försökt och då käftar den emot i alla fall.
Inget att göra åt utom att skaffa en ny mobil utan massa tvångsinstallerat tjafs.....

Något som kan vara värt att tänka på är att Internminnet är en sanning med modifikation.
Står det att telefonen har t.ex 8GB inbyggt minne så tar operativsystemet upp ca 4-5 (beroende på mobil) av dom, dvs att telefonen har då egentligen bara 4GB för lagring av bilder, appar osv.

Såg att tråden är några månader men svarar ändå.

Man får regelbundet gå in och avinstallera uppdateringar av appar. Om man går in på inställningar och sen program (har jag för mej) så ser man hur mycket enhetsminne som är kvar.

Vi hade dessa som arbetstelefon. Alla medarbetare (ca 60st) hade någon form av problem med mobilen. Den tappade täckning, starta om sig, ljudet försvann, mejlproblem m.m. Har hört många andra som haft problem med den.

Såg att tråden är några månader men svarar ändå.

Man får regelbundet gå in och avinstallera uppdateringar av appar. Om man går in på inställningar och sen program (har jag för mej) så ser man hur mycket enhetsminne som är kvar.

Vi hade dessa som arbetstelefon. Alla medarbetare (ca 60st) hade någon form av problem med mobilen. Den tappade täckning, starta om sig, ljudet försvann, mejlproblem m.m. Har hört många andra som haft problem med den.

Det verkar vara en jäkla skittelefon med andra ord!

Jag funkar ofta som teknisk support åt mamma o pappa trots att jag har dålig koll :) de har båda samsung xcover 2 och problem med att internminnet är fullt. De har köpt till minneskort men inget verkar sparas på dessa. Istället så klagar den på att internminnet är fullt. Varför blir det så? Är det någon som har samma problem?
När man sparar måste man väl välja att den ska spara på minneskortet? :confused:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 134
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 094
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka