E
Express_Pearl
Min häst har vart ganska ranghög hela tiden när jag har haft henne, i ungefär tre år. Men i augusti förra året flyttade jag henne till ett annat stall och då gick hon själv i ca 5 månader men hon blev deprimerad (frös väldigt lätt, stod bara helt still i hagen och hängde, svår att hålla i vikt). Så vi släppte ihop henne med två andra hästar, en otroligt ranghög vallack och en äldre ponny som är kanonkompis med vallacken. I början försvarade sig Pärla när dom börjad tjafsa men sen struntade hon i det och stod mest själv, men verkade ändå piggare än tidigare.
Men gammelponnyn blev halt och står i sjukhage (förmodligen kommer han inte klara sig ) Och Pärla går själv med vallacken. Då kom prblemen, han jagade henne hela tiden, hon fick aldrig vara ifred. Hon fick otroligt dåligt självförtroende, vågade inte gå närmare honom än 20 meter och såg allmännt olycklig ut. Vi delade på dom igen, tror hon mår bättre av att gå ensam och lessen än mobbad å lessen. Men nu till saken, hon har ett fruktansvärt dsålig självförtroende bland andra hästar, i boxen tex vågar hon inte äta kraftfodret ibland om gammelponnyn är inne, eftresom han hugger mot henn. Hon vågar inte gå förbi en av boxarna där den dominante vallacken står osv.
Så nu undrar jag om det finns något sätt att stärka hennes självförtroende på?
Men gammelponnyn blev halt och står i sjukhage (förmodligen kommer han inte klara sig ) Och Pärla går själv med vallacken. Då kom prblemen, han jagade henne hela tiden, hon fick aldrig vara ifred. Hon fick otroligt dåligt självförtroende, vågade inte gå närmare honom än 20 meter och såg allmännt olycklig ut. Vi delade på dom igen, tror hon mår bättre av att gå ensam och lessen än mobbad å lessen. Men nu till saken, hon har ett fruktansvärt dsålig självförtroende bland andra hästar, i boxen tex vågar hon inte äta kraftfodret ibland om gammelponnyn är inne, eftresom han hugger mot henn. Hon vågar inte gå förbi en av boxarna där den dominante vallacken står osv.
Så nu undrar jag om det finns något sätt att stärka hennes självförtroende på?