Idag upptäckte jag att min hästs ena "knöl" under magen(där sadelgjorden sitter typ) var svullnare än på andra sidan. hon var även öm och sköt rygg när man tog där.
jag har alltid sett sen jag köpte henne att hennes såna "knölar" är mer framträdande än på dom flesta av dom andra hästarna i stallet.
men idag var den ena liksom svullen och jag kunde känna en liten liten hård prick. men kunde inte se nånting. men lite irriterad var hon så fick vila idag.
men vad är det för nånting egentligen? är det någon stor ådra som sitter där?
hon har aldrig reagerar innan och igår när jag red märkte jag ingenting.
när jag borsta henne där idag märkte jag inget, hon var dock lite irriterad och lite "sprättig" så tänkte hon kanske fått en älgloppa på sig. sparkade lite med bakbenen. så jag kände igenom henne och då upptäckte jag detta.
först va det precis som det klia men sen blev hon mest sur när jag tog där.
men allting var mjukt förrutom den pyttelilla pricken jag kunde känna.
vad är oddsen att hon kunnat bli biten just där och just nu har vi inte mycket knott osv eftersom det regnat och blåst så in i bomben.
Vad kan detta vara? eller är hon bara känslig? tyckte hon reagera mer ju mer jag klämde och kände..
jag har alltid sett sen jag köpte henne att hennes såna "knölar" är mer framträdande än på dom flesta av dom andra hästarna i stallet.
men idag var den ena liksom svullen och jag kunde känna en liten liten hård prick. men kunde inte se nånting. men lite irriterad var hon så fick vila idag.
men vad är det för nånting egentligen? är det någon stor ådra som sitter där?
hon har aldrig reagerar innan och igår när jag red märkte jag ingenting.
när jag borsta henne där idag märkte jag inget, hon var dock lite irriterad och lite "sprättig" så tänkte hon kanske fått en älgloppa på sig. sparkade lite med bakbenen. så jag kände igenom henne och då upptäckte jag detta.
först va det precis som det klia men sen blev hon mest sur när jag tog där.
men allting var mjukt förrutom den pyttelilla pricken jag kunde känna.
vad är oddsen att hon kunnat bli biten just där och just nu har vi inte mycket knott osv eftersom det regnat och blåst så in i bomben.
Vad kan detta vara? eller är hon bara känslig? tyckte hon reagera mer ju mer jag klämde och kände..