Mjuk- eller hårdlift i vagn?

M

Maxmax

Vad tycker ni är bäst mjuk- eller hårdlift till vagnen?? För- och nackdelar.

Sv: Mjuk- eller hårdlift i vagn?

Jag har en mjuklift, och hade mkt hellre, med facit i handen, haft en hårdlift... (lillan är 2 månader)
Vi använder liften som säng när vi är hemifrån, men eftersom kanterna är mjuka så kan hon rulla ur om vi inte bullar upp med kuddar utanför. Med en hårdlift hade det inte behövts.

Fördelen med mjuklift är väl att den kan användas som åkpåse när barnet blir större (iaf våran)

Det står iofs LIFT....

En hårdlift är en separat del till vagnen medan man med mjukliften har sittdelen i vagnen hela tiden.

Jag har en hårdlift och har varit jättenöjd, har använt den fram till nu, när han är 6 månader, och då har han ändå varit en stor bebis. Den är lättare att bädda i på vintern för där finns lite mer plats.

Såklart det fanns hårdlift, jag hade då en hårdlift när jag var liten och det var banne mig fler år sedan än 14 ;)

kl
Är hårlift hela liggdelen på duo vagnar?
Som man sen byter ut mot en sittdel?

Och mjuklift är prylen man lägger i sittvagnen?
Finns det hårdliftar man kan lägga in i sittvagnen?

Jopp. Vi har en Brio kombi och hade då en hårdlift i den när sonen var såpass liten att han fick plats i den.

Efter det har vi inte använt något annat än fårskinnspäls och filt.

Nej hårdlift och korg är inte samma sak :)

Emmaljungas variant heter väl citykorg och då byter man ut hela överdelen.

En hårdlift lägger man i sin kombi (i sittdelen) precis som en mjuklift. Skillnaden är att den är stadigare. Vår hårdlift har en liten suflett också. Vår hårdlift väger 2.2 kg så det blir inte så stor skillnad i vikt mot en mjuklift. Den är mycket lätt och enkel att bära.

Många säger att mjukliften kan man sen göra om till åkpåse. Men är de t.ex. vita på insidan så ser de väldigt smutsiga ut snabbt om barnet har börjat gå...

Hårdliften ger nog mer plats som jag uppfattat det. Dvs. mjukliften känns mindre...

Får man barn i t.ex. september och bor i norraste norrland så ska man kanske fundera på en riktig liggdel. Annars växer barnet ur liften för snabbt. Det behövs ju sovsäck och vinterkläder.

Men får man barn när vintersäsongen börjar ta slut så växer de ur liften med vintermundering lagom tills det blir sommar coh då får de plats i bara sommarkläder :p

Vår son fick en ny vagn i början januari. Han är född 16 sept.

Han fick en ny vagn för vi ville ha en smidigare + att han hade vuxit ur hårdliften. Och det var en gammal vagn. Hade det varit en ny vagn hade vi fått byta tidigare då han är lite stor.

Här nere är det inte lika kallt som i norr, så en päls och en filt räckte gott och väl. Han hade ju självklart varma kläder på sig med.

Jag hade mjuklift i min och tycker det var jätte bra. Vi har en Brio Happy sittvagn. Med mjukliften i så blev det varmt och mysigt på vintern. När han växte ut liften så bäddar jag direkt på liggdelen. Har ett täcka som madrass som jag enkelt kan lyfta ut och lägga under vagnen när han hellre vill sitta upp.

Låter som det är bättre med en hårdlift då. Mjukliften verkar vara lite mindre att få plats i. Vi ska ha ett vinterbarn så då är det en hårdlift som gäller.
Tack alla!

Såklart det fanns hårdlift, jag hade då en hårdlift när jag var liten och det var banne mig fler år sedan än 14 ;)

:rofl::rofl::rofl: LIFT! Jag läste ju FILT! Jag undrade väl varför i himlens namn man ville ha en HÅRD FILT till en bebis! :o:o

Liknande trådar

Mat Jag är absolut en äggvåfflaperson har jag förstått. Gillar de lite mer mjuka och matiga våfflorna, och tycker att frasvåfflor lätt blir...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
2 892
Senast: sthu
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 737
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
619
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar