Mjuk eller hård mellanväg?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 807
Sv: Mjuk eller hård mellanväg?

Jag skulle välja mjuk vägg!
Hästarna vill ju ofta bredda lite bak iaf och då är det ju bra att de inte blir "låsta" med fötterna som det blir med trävägg hela vägen ner..
Med mjuk mellanvägg kan jag tex köra 2 hästar (pga min ena häst som vill bredda lite) men inte med hård vägg...
Däremot rekommenderar jag gummimatta (eller likn. material) emellan & definitivt att den ska gå hela vägen ner , så att inte ev utrustning du har med i släpen åker under... Sedan om du nån gång kör två hästar så kan de inte trampa varandra...
Har skynke längst ner på min cheval, men tänker byta till gummimatta. Skynket är tjockt som byggplast typ (alltså en tjockare pressenning) men pålle har ändå lyckats trampa upp en reva i det :eek:
Där kanske Böckmann har bättre kvalite? Men tänk på att skaderisken ju ökar ju tunnare "skynke/plast" som är på mellanväggen. (iaf när du kör 2 hästar)

Sv: Mjuk eller hård mellanväg?

Jag har bestämt mig för mjuk genomskinlig mellanväg men kommer även ha en lång bom.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 307
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 397
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 283
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden