mjölkproduktionen

Y

yodi

Mitt sto är dräktig ca 213 dagar, för en månad sedan började hon utvekla ett juver, i dag så upptäkte jag att spenarna ochså har börjat fyllas, det här är andra fölet och föra gången började hon inte fylla spenarna fören en månad inan fölningen.

är deta normalt? kan det vara ett tecken på att fölungen kan koma tidigare än beräknat? behöver jag vara orolig? :bump:

jag har hört att juvren fylls ganska kort tid innan fölning, men att förstföderskor kan "överdriva"(som min vet uttryckte sig) sin dräktighet och fylla juvret långt innan fölning, men din har ju redan haft ett föl!

Har mjölken runnit till? Eller ser det bara fullt ut?

Mitt sto är ca 290 dagar dräktig med sitt förstra föl och hon har inte fyllt juvren än.

Hoppas att ngn annan kan ge dig ett bättre svar
Mvh Flamman

Hej
Jag hade ett sto som började fylla sitt juver 9 veckor innan hon fölade sedan. Det är nog väldigt individuellet. Hör med din vet vad h*n säger.
Lycka till ditt sto.
M vh Mannis

Du behöver nog inte vara orolig.
Alla ston är olika. Vissa fyller i tidigt och andra under fölning...

Det du däremot måste hålla ögonen på är att hon inte läcker ur sig allt för mycket.
bra också att klämma här och var på hennes juver så att hon vänjer sig.
Hon får absolut inte slå då.

AM

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 608
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 223
Senast: Moa092
·
Hundhälsa Jag har för ca en månad sen tagit över en liten dvärg pinscher tjej. Hon fyller tio i Oktober. Hon har ett väldigt konstigt beteende när...
2
Svar
23
· Visningar
5 663
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar