Mjölktänder som inte kommer fram helt

Midsommarblomster

Trådstartare
Kan det bli så?

Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser suspekta ut. Det är bara en liten topp igenom och en utav tänderna verkar ha gått igenom på två olika ställen men det är tandkött kvar emellan. Med tanke på hur lång tid det här verkar ta så tänkte jag boka ett tandläkarbesök. Han är ju dessutom inte så matglad och ikväll verkade han få ont av att ta nappen. Så vi ska kolla upp det, kommer dock inte hem från stugan fören på fredag och gissar att vi får tid först då eller efter helgen.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag läste att om tänderna inte kommer upp så kan man göra ett snitt för att hjälpa dem. Här verkar det vara ett mellanting, att de bara kommit upp lite.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 841
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 396
Senast: Pratsch
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 540
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 777
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp