Mjällig päls

Q

quantico

MIn greyhound Peppe har ju blivit så himla mjällig på magen o uppåt sidorna. Han har ju inte haft det så bra innan vi fick honom för 10 v sen o då hade han "ullig" grå päls, o ska va svart. Nu får han toppfoder o är på väg att bli svart sakta men säkert... Jag brukar bada honom i bland o har ett enklare hundschampo. Men detta mjällande är mindre roligt:crazy: :crazy: :crazy: ... Va kan man göra åt det?
 
Sv: Mjällig päls

Vår greyhound hade också lite mjällig päls ett tag, det löste sig med nytt foder. Sen akta så att du inte badar honom för mycket så att det torkar ut huden. Borstar du honom nåt? Vi köpte en ryktborste när vår greyhound var sådan och "ryktade" honom några dagar i veckan. Fungerade faktiskt utmärkt och han älskar att bli borstad. :D
 
Sv: Mjällig päls

Det var så när jag fick honom så va han vanskött o hade ull istället för svart päls... nu håller han på att få svart päls istället för ullet på kroppen... jag har bara badat honom typ var 3:dje vecka...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 828
Senast: lewellyn
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 379
Övr. Hund Loka mjällar som fn... Julaftonssnövarning. Men pälsen är kanonfin, blank och välmående. Har testat ge henne olja; fisk/laxolja...
2
Svar
37
· Visningar
18 795
Senast: Kalinsi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp