Mjäll på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
H

hopp_o_galopp

Flytta gärna denna tråd ifall den hör hemma på hästvård eller så, men jag testar på Avel först eftersom det är här de flesta föl-kunniga finns! :idea:

Är det vanligt med mjäll på föl? Min älskade bebis har det där pannluggen och manen möts.

Sv: Mjäll på föl

Kan vara B-vitaminbrist. Går åt mycket att både sätta päls och tappa päls. Hur gammalt är ditt föl?
AL

Sv: Mjäll på föl

hopp_o_galopp skrev:
Flytta gärna denna tråd ifall den hör hemma på hästvård eller så, men jag testar på Avel först eftersom det är här de flesta föl-kunniga finns! :idea:

Är det vanligt med mjäll på föl? Min älskade bebis har det där pannluggen och manen möts.

Helt normalt skulle jag vilja påstå. Alla ungar har det - mer eller mindre. "Bebisar", valpar, kattungar. Kallas mjölkskorv på människoungar vill jag minnas - var ett tag sedan...

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 046
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 375
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka