Mixa ihop musik till cdskiva för kürriding?

Sar

Trådstartare
Jag är ingen fena på datorer och skulle behöva hjälp och tips för att hämta hem musikfiler till mitt kürprogram.
Jag skulle gärna vilja mixa/bryta låtarna i förtid. Har någon tips på webadresser där man kan hämta hem program att göra detta? Finns det "konvertorer" så att musiken bränns ner i cdformat? Ytterst tacksam för hjälp :bow:!
 
Jag har använt Goldwave (sök på nätet så hittar du förhoppningsvis en shareware version av programmet) som är mycket bra för ljudfiler. Jag har själv gjort en CD med ljudeffekter till skolan där jag jobbar.
När du kortat av låten som du vill ha den, så väljer du bara att bränna musikcd i ditt brännarprogram. Hoppas det var till någon hjälp!
Hälsar Lianda :)
 
Lianda har bra tips - jag känner inte till programmet tyvärr. Vi jobbar ju med att göra kürer men gör det lite annorlunda - vi gör arrangemang och spelar in musiken själva. Så, de program vi använder fungerar inte riktigt så som du behöver.
Har dock en synpunkt - försök inte att ändra tempot/takten i låtarna. Det låter inte bra.

Ett annat tips - om du vet vilka låtar du vill ha, kolla upp med studios i närheten. Dom borde kunna hjälpa till att mixa ihop det proffsigt, gissningsvis för 300-500/timma. Kan vara väl värt pengarna.

Mvh Cissi
 
Tack för ditt svar! Vi har nu lyckats bränna ihop en skiva men självklart hade den blivit proffsigare gjord om ett proffs hade fixat den. Detta är dock bara en LA Kür, kommer jag upp i högre klasser så ska jag definitivt "studiobränna" inspelningen.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 783
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 876
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 865
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp