Mitt stall...

Sv: Mitt stall...

Jag säger som jag sa från början, byt stall.
Stallet låter alldeles för ouppstyrt att alla tillslut kommer att hitta på det ena och det andra att klaga på även skitsaker, möjligen kanske ts i detta fallet blivit hackkyckling.
Funkar inte de regler man har eller att man inte kommer överens så måste man ju ha en som tydligt klargör hur det ska se ut i stallet, man går till stallchef eller stallägare.
Eller som i vårt fall, vi gör upp rutiner tillsammans och man följer det man beslutat..kommer det upp problem tar man upp det, diskuterar och beslutar vad som ska gälla men ingen ska gå på enskilda personer om regler som verkar otydliga eller inte finns som i detta fallet, speciellt inte hyresgäst mot hyresgäst det funkar inte.

Så antingen gör man upp tillsammans men funkar inte det så måste stallägare/chef bestämma.

Jag tycker inte att stallkamraterna låter trevliga och oavsett vad man har för regler så säger man i så fall till om det/pratar med varandra om det är något man tycker är olämpligt, man markerar inte genom att bete sig som idioter utan det är i min mening mobbing snarare i alla fall på det sättet som det är beskrivet här.

Jag tycker kanske inte heller att en uppbindningsplats är lämplig att fodra i, men finns inget som säger att man inte får göra det heller så har inte övriga något att säga heller, framförallt inte bete sig hur som helst.

Att skrämma andras hästar är ju bara oacceptabelt!
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt stall...

Utifrån detta svar tolkar jag det som att du kan se ett behov av regler och en engagerad stallchef som har generella regler tydligt redovisade ? :D Om man inte som du har ett kollektiv där alla regler ska fastställas just kollektivt i alla lägen menar jag nu givetvis?
 
Sv: Mitt stall...

.. och återigen är jag då kärringen mot strömmen som tycker att man inte låter sin häst stå och äta på en uppställningsplats. Äter gör man i boxen, i härför avsedd krubba. Slaska ner stallet med sockervatten - nej, som stallägare hade jag blivit mycket irriterad.

Vad incidenten med ditt ben hade med resterande historia att göra ser jag inte riktigt, trist att du blev skadad.

Det låter som ni gör bäst i att byta stall.

Jag håller med men jag har ju ingen Box och dessutom så var det helt tomt i den delen av stallet förutom vi tre. Och så har stallägaren sagt att vi får ge våra hästar deras blötmat. Och den tjejen som gjorde det där har t.o.m gett sin hästs grovfoder i stallgången flera gånger och många andra ger också blötmaten i stallgången.
Det som min skada har att göra med incidenten är att det är riktigt lågt att ge sig på någon som gråter, haltar och är lerig från topp till tå:(
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt stall...

Men du, jag har ju aldrig sagt nåt emot just det så nu ska vi inte gå om varandra en gång till ;)

Ja, kan man inte lösa det själva sinsemellan behövs ju givetvis någon som går in och är beslutsfattande..vanligast är stallägare alternativt en utsedd stallchef.

Vi har också en stallägare som ingriper om det blir helt tokigt eller är den som avgör om vi inte kan enas i ett majoritetsbeslut men i övrigt utformar vi resten själv utifrån vilka rutiner vi vill ha men det gäller att alla är nöjda och hittills har det aldrig varit ett problem. Vår stallägare är alltid med på möten och säger stop direkt ifall nåt är tokigt eller att vi bryter på de få reglerna de har för sin gård..att vi inte ska störa eller förstöra något typ.

Jag är mest inne på i diskussion här över hur människor beter sig mot varandra.
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt stall...

Jag kunde inte låta bli men det var med glimten i ögat. Hoppas det uppfattades :D

väl mött :):bow: Jag håller dessutom med dig utifrån det.
 
Sv: Mitt stall...

Jag tycker att ni skulle må bäst av att flytta och byta till ett stall där ni trivs.

Om inte trenden bryts så kommer konflikten bara att trappa upp och som jag ser det i detta läget ska det mycket till om folk beter sig som du beskriver..altså det kommer att ta tid för det är inte bara rutiner eller regler som är fel i ert stall utan ni måste sätta upp regler som måste ändra personers beteende och sätt att bemöta andra på och har det gått så långt är det ganska extremt eftersom att det finns stall, bla mitt som inte behöver så många regler alls men vi får det att fungera ändå och vi är väldigt socialt samspelta även.

Mår man då redan dåligt över hur klimatet är i stallet är det mest smärtfritt att flytta till ett stall där man gör en nystart och förhoppningsvis trivs bättre i.
 
Sv: Mitt stall...

som sagt.... var är stallchefen?

Lyser med sin frånvaro...

TS, är stallägaren man eller kvinna? Hur är stämningen i stallet när stallägaren är närvarande?

Angående diskussionen som blev när din mamma var med, det är inte lönt att diskutera med lågbegåvade. Man får bättre svar från en av boxdörrarna i så fall...
I fallet med vilka skydd du använder till din sadel och hur du hänger dina tömkörningsgrejer har de inte ett dugg med att göra. De ska inte medvetet skrämma din unghäst heller, jag skulle tagit vattenslangen och sprutat på dem och talat om att de gör bäst i att hålla sig undan tills du är klar. :sneaky: Unghästar får man ta extra hänsyn till, det vet alla hästkunniga människor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 086
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: Emro
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 186
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 130
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp