Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Alindra2000

Trådstartare
Kan inte låta bli att titta på alla fina bebisar, glada föräldrar, fina barnvagnar och lukta på alla bebisar man kommer åt :love:
Skulle så himla gärna ha en liten bebis och jag kan knappt tänka på annat just nu. Men så har vi mitt lilla "men".. Det kan låta hur ytligt som helst men försök att inte dömma mig innan ni läst hela.
Hela mitt liv är träning. Målet nu är några tävlingar och allt fokuserar på träningen inför dessa (Athletic Fitness och ev även Body fitness)

Min sambo håller på ännu mer än vad jag gör.

Nu känner jag dock att min klocka tickar.. Jag vill inte va en gammal mamma första gången.. Visst kan jag träna upp mig igen men tänk om jag får massa bristningar.. Då kan jag ju inte tävla. Åhh nu tänker ni att jag är en ytlig idiot. Men gymvärlden är det jag hållt på med hela livet, hela familjen har hållt på osv osv. Jag har verkligen kämpat för att vara där jag är nu och jag tycker att det är sååå roligt. Men jag vill ju inte bli utan barn för det!

Vart vill jag komma med den här tråden? Ingen aning.. Bara lite funderingar som jag inte vet vart jag skall ventilera annars. Vet inte vad ni ska ge mig för råd heller men uppskattar om ni kommer på ngt att säga.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Vilket svårt val. Jag tycker inte det låter ytligt alls, speciellt inte med tanke på att ditt liv och intresse handlar om utseende.

Får jag fråga hur gammal du är? Du kan sätta ett "mål" för när du kan tänka dig avveckla träning och tävling för en tid, då kan det vara lättare att fokusera allt på träning och tävling när du vet att du bestämt för att byta bana om ett par år. Du slipper fundera på "när", "kanske" och "om".
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Jag håller med bananabambi till fullo
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Jag är 26 nu, blir 27 i sommar. Inte direkt lastgammal men eftersom det är först nu som det börjat gå riktigt bra med tävlingar osv och det är grenar som man kan hålla på med ganska länge så är jag bara så rädd att man skall forstätta. Dvs mkt vill ha mer. Sen står man där en dag och ångrar sig.

Det är ju en ganska speciell livsstil och jag tror att man väldigt lätt blir kvar i den.

Sen blir det ju så tvistat eftersom jag absolut skulle kunna ha barn samtidigt, tid, ekonomi, viljan att ha barn och allt sånt är inga problem och att sköta träning och vara mamma ledig skulle jag klara. Det största hindret är alltså själva graviditeten och vad den kan lämna för spår. (hmm med andra ord det viktigaste momentet när man skall få barn haha)

Ja nä men jag skall tänka på det där med att sätta upp mål för när osv. Fast vill ha barn nu... kan man inte få ha kakan och äta den?
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

om du blir 27 nu kanske ni ska satsa på barn när du blir ca 30 då? då har du ju tre år på "topp"..

Diskutera detta med din sambo, hur han resonerar och så..de viktigaste är ju att ni är överens :) tror de blir kalas bra att "veta när du ska ha barn" eftersom du satsar så på tävling just nu, och de är klart du ska göra det om det nu går bra!
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Du har ju fördelarna på din sida, med tanke på hur bra du (förhoppningsvis ;)) skött din kropp. Motion, bra kost, alllt som gynnar fertilitet. Dock kan det ta ett tag att bli gravid efter sådan träning, beroende på hur extremt du tränat. Att vänta säg fem-sex år, är ju inte fel. Då hinner ni försöka ett par år, men hinner också få hjälp om det inte gå som ni tänkt.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Många träningsmänniskor får ju barn... och vad jag sett har dom kommit i snygg form efteråt, vet inte hurvida dom tävlar lika mkt osv, så insatt är jag inte i världen.... Brukar kika i sambons Body osv och där är det ju ibland morsor med. Jag tror benhårt att fitness och (ALLA) kändisar är förskonade från bristningar, det måste vara nått med att dom tränar så mkt (personliga tränare, extremt perfekt kost?)....

Nämn en kändis med bristningar liksom?

F.ö är 27 inte alls en gammal ålder, i min mammagrupp var vi bara två under 30, tror de flesta var närmare 35 (förstagångsföderskor allihopa) :)

Som banana skriver, kanske ösa på 3 år till sedan satsa på familjelivet och jag tror ärligt inte du kommer ha problem eller mista formen pga graviditet, du lär ha goda förutsättningar att va jättefit redan då du vandrar ut från BB med lill*n på armen :)
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Jo, de är ju sånt man funderar på.. Pressar ju kroppen ganska mkt så även om det till största delen är hälsosamt så tar det ju mkt på krafterna. Det vore väl ändå rätt surt om man inte tänkt på annat än hälsa och träning sen skulle få veta att man får problem att få barn just pga av det :(

Ja nä jag ska inte måla :devil: på väggen.

Supertack för svaren
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Hehe tror nog inte att alla kändisar är så förskonade trots allt. De fixar nog till med både det ena och det andra.

En tjej som jag jobbade med förut fick barn för ett tag sedan och trots att hon alltid tränat och gjort allt enligt "hälsoboken" så ser hennes mage ut som någon målat med blå krita.

Men de är sant.. De är nog bara jag som är nojjig. Vi hade baby boom här på jobbet idag och då sätter tankarna igång ännu mer. Dessutom så tror jag att när man väl är där, om det blir så att man inte kan tävla mer så tror jag inte att de spelar ngn roll. Vad är väl det mot att ha sin lilla bebis. De är nog mest nu, innan jag är där som jag tror att min värld skall bli så himla annorlunda. Tänk så centrerad man kan vara runt sig själv. Men som sagt, har man alltid haft det runt sig så är det svårt att tänka sig själv på något annat sätt än som just Träningsfreaket.

Min sambo skulle nog helst se att vi fick barn nu så jag blev hemma mamma och han fortsätta som vanligt, de "lilla" egot. ;)
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Du har några år kvar att fundera. Gör det. Känns efter hur det känns om ett år. Om två år. Nu har tankarna börjat rulla i ditt huvud och det tar kanske ett tag för dem att landa :)

Huruvida du får bristningar vet man ju inte... Min mamma har fött 4 barn. Rätt så ordinär kvinna, men det syns inte ett spår på henne att hon fått barn. Jag är på slutsputren och har inte en endaste bristning, det kanske håller nu sista veckorna, kanske inte. Ingen aning.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Är det viktigt för dig att få ett biologiskt barn?
Det finns ju alltid möjligheten att adoptera.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Finns där inga grenar inom din sport eller som du skulle kunna utöva istället där det inte gör något om man har bristningar? Eller kan man inte ha kläder som täcker magen? Vore ju tråkigt om du skulle behöva sluta med det du älskar bara för att din mage är lite randig. Eller vänta lite till, det kanske en dag blir viktigare att få barn än att tävla.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Man kan ju inte säga i förväg hur ens kropp ser ut, säg 1 år efter förlossningen. Inte heller om man mår skit under graviditen eller jätte bra.

Bebislängtan tror jag många har, speciellt när man bara ser söta bebisar överallt :love: och det är skitjobbigt när man hamnar i ett sånt val som du gjort. Men jag tror att en morgon kommer ni vakna och träningen och tävlingen är inte lika viktig längre. Det kan ju vara imorgon eller om 5 år.

När jag var gravid skulle jag ha kvar min häst, jag skulle börja rida på en gång och komma iväg på träningar och tävlingar så fort jag slutat amma.
Nu är sonen 3½ månad, jag vill sälja hästen och köpa ett stort fint hus och skaffa en knodd till och plugga till barnmorska ;)

Barn stannar inte upp ens liv. Ens liv startar när man får upp bebisen på bröstet :love: Allt jag gjorde innan Rasmus var bara tidsfördiv, men såklart det roligaste jag kunde göra då.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Jag tror man ångrar sig mer om man inte skaffar barn än om man inte är i form.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Är det viktigt för dig att få ett biologiskt barn?
Det finns ju alltid möjligheten att adoptera.

Som om det skulle vara att bara surfa in på en sida och klicka i vad för sorts barn man vill ha så kommer ungen med posten. Snälla du:mad:
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Lillamyggan: Du måste ha läst fel, jag skrev inget om postorderbebis.

Tänkte att adoption kanske kunde vara ett alternativ. Om man som kvinna gärna vill ta hand om ett barn men av olika orsaker inte vill gå igenom en graviditet.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

En adoption är ju en stor och kostsam historia. Det är inte så lätt som det låter, bara för att man inte vill få bristningar så kan man passa på att adoptera liksom.

Jag förstår din tanke dock, men ändå tror jag det är ganska få som adopterar av de skälen.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Bristningar brukar vara ärftligt, har jag hört. Fråga övriga kvinnor i släkten. Om de har sluppit bristningar är chansen stor att du oxå gör det.

Men jag hade väntat, om jag var du. Jag var 34 när jag fick mitt första barn. Det kändes precis lagom. Å andra sidan hade jag ingen barnlängtan innan dess.

Om du får barn finns det en risk att intresset för tävlingar och hård träning minskar. Jag tror det finns många här som trappat ner hästeriet väldigt mycket mer än vad de hade tänkt innan de fick barn.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 053
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 501
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 132
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp