Mitt lilla nytilskott! Vanda.

Zizzy

Trådstartare
Så, nu har vi äntligen kommit hem och fått slappnat av lite efter resan!
(Och vilken resa sen! Med inställda flyg och diverse!)

Jag var i Måndags i Tallin och hämtade upp denna underbara lilla tösen!
Hon heter Svetal La Vanda Dlja Zon Miracl. Eller bara Vanda som hon kallas här hemma.
Hon har rest under helgen ända från Moskva i Ryssland och är äntligen hemma hos lilla mig i de djupa Smålands skogarna.
Hon är ca sju månader och hennes stamtavla kan man kika på här och kenneln här.

Jag har planer för henne som utställnings stjärna och avels tik om allt går som det ska. :laugh:

Busar med Poppen hej vilt, de passar jätte bra ihop!:bump:
Här blir de avbrutna av mig som kommer med den dära kameran igen.

Jag kastade ut en näve med kattmat i gräset, så de fick lite hjärngympa mitt i busupptåget.

Och så tappade tösen koncentrationen, och brallar iväg.

Och här har de varit inne i buskarna och brallat runt en sväng.

Sv: Mitt lilla nytilskott! Vanda.

Matte tycker det är dags för vattenpaus innan någon av dem storknar i allt bus i värmen.
(som peppar peppar finns idag. ) (poppen har sår på kinden efter för häftiga lekar med tant Carmen)

Och så vila lite efter allt bus, Poppen tycker det är jätte skojj att fått en ny lek kamrat.

Vanda, vacker som få, söt som socker!:love::love:

Gissa vem som är väldigt lycklig just nu!:D

Gud så söt, och vilka ögon hon hade. :love:
Tröttnar du så vet du vart jag finns. ;) :D

Inte kan man tröttna på en frulle rulle som henne. :love::love:

Nej men fy fan vilken sockerbit du fått dig!!:love:

Ska vi bilda klubb?;)

Hon var verkligen super fin, Zizzy! GRATTIS!!!:bump::banana:

Ah, Ryssar... Säga vad man vill om dem, men en sak är då säker - hundavel är något dom är Djävligt bra på!

Hehe jodå dom är ena rackare på hundavel. :D

Och ja, hon är riktigt fin!:love:
Annars skulle jag ju inte köpt henne. ;):D

Ah, Ryssar... Säga vad man vill om dem, men en sak är då säker - hundavel är något dom är Djävligt bra på!
Ja, möjligen inom vissa raser. Inom min ras kan de för all del föda upp en del snygga hundar, men hälsobiten har de inte fattat ännu... Två ryska importer har kommit till Sverige inom min ras (från två helt olika uppfödare) och en av dem avlivades innan 12 mån ålder pga bedrövliga HD/AD-resultat. Den andra röntgades, men var så dålig att det aldrig skickades in, dock hade den inte ont så den placerades om.
I Finland har alla ryska importer inom min ras haft HD i någon form...
Jag är alltså mycket skeptisk till rysk hundavel, annat än ren exteriöravel...

Givetvis har de lika mycke skit som vilket anant land som helst, är ju lika viktigt där, som i Sverige att kolla upp föräldradjuren. ;)

men guuuuud så underbar! man kan alrig ha för många frallor ;)

Givetvis har de lika mycke skit som vilket anant land som helst, är ju lika viktigt där, som i Sverige att kolla upp föräldradjuren. ;)
Riktigt så enkelt är det inte...
Först och främst så har de uppenbarligen betydligt mer HD och AD än vad t ex vi har i Norden och sedan så röntgas inte hundarna i Ryssland. Det man inte vet finns tydligen inte... förrän de exporteras till ett land där man röntgar...

För att återgå till huvudtråden, så är frallan guddomligt söt! Jag älskar trubbnosar som frallor och mops!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka