Mitt allra första gravTest...*hjälp*

Sv: Mitt allra första gravTest...*hjälp*

Åh, grattis, jag grinade liten skvätt åt dig :D
Underbart! Allt annat ordnar sig :love:

Grattis :bump:

Snart får buke ännu en bebis :D

Grattis grattis grattis!

NJUT av att vara gravid! Den här tiden kommer aldrig igen.

I em/kväll när jag kör hem från jobbet ska jag köra inom apoteket o köpa ett grav test.

Beräknad mens den 19....fortfarande INTE kommit men jag ömmar i brösten som vanligt!
Vi vill ju ha barn, men bestämde oss att vänt iom att jag nyss fått mitt drömjobb..men nu verkar ödet vilja annorlunda...

Hr aldrig testat innan..tänk om det blir +.....en sån present (sambon fyllde 30 i helgen) samt att vi firar 5 år i dag....jag e så sjukt nervös, vill ju ha bebis men nu när jag äntligen fått mitt drömjobb....efter så många års kämpande med min ångest!!

Jag behöver bara lite värmande ord!!!

Såg att jag varit orolig när jag skrivit detta, så det blev lite fel....

Apropå ångest och gravid och sånt, så hade både jag och min sambo (mest min sambo) problem med panikångest, och jag var orolig för hur det skulle bli när man var gravid och sedan hade spädbarn... vill bara säga att gravidhormonerna HJÄLPTE mig jättemycket och ångesten försvann mer eller mindre!

Grattis! Det första du ska göra är att kolla så du inte äter mediciner som kan skada fostret, sen ringa MVC för inskrivning :banana:

I em/kväll när jag kör hem från jobbet ska jag köra inom apoteket o köpa ett grav test.

Beräknad mens den 23....fortfarande INTE kommit men jag ömmar i brösten som vanligt!
Vi vill ju ha barn, men bestämde oss att vänt iom att jag nyss fått mitt drömjobb..men nu verkar ödet vilja annorlunda...

Hr aldrig testat innan..tänk om det blir +.....en sån present(fyllde år i helgen) samt att vi firar 8 år i dag....jag e så sjukt nervös, vill ju ha bebis men nu när jag äntligen fått mitt drömjobb....efter så många års kämpande med min ångest!!

Jag behöver bara lite värmande ord!!!

Såg att jag varit orolig när jag skrivit detta, så det blev lite fel....

Blå, va fan vad jag skriver fel...ska inte prata i telefon o vara nygravid o förvirrad samtidigt!!

Grattis! Det första du ska göra är att kolla så du inte äter mediciner som kan skada fostret, sen ringa MVC för inskrivning :banana:

Jag äter inga alls mediciner, tar kanske en huvudvärktablett om jag har mkt skallebank annars ej...

Jag äter inga alls mediciner, tar kanske en huvudvärktablett om jag har mkt skallebank annars ej...

Det finns huvudvärkstabletter man INTE ska äta som gravid. (Har för mig att ex. Ipren hör till dem).

Det finns huvudvärkstabletter man INTE ska äta som gravid. (Har för mig att ex. Ipren hör till dem).

oki, det ska jag kolla upp, det är mkt sällan jag tar en tablett då jag e så anti mot det....måste köpa folsyra osså!!

Egentligen är väl typ alvedon det enda man får använda :D Kolla upp allt du använder, även tex iprensalvor är no-no.

ipren och tex magnecyl är ajja bajja, men alvedon och panodil funkar bra!

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022