Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att det är vanligt att det går omkring vakter på skolorna som skyddar personal och barn det barn de bevakar? Att det finns struliga barn som inte kan bete sig är jag medveten om, jag trodde bara inte att sättet att hantera problemet var att hyra in vakter.Det är det inte och den här typen av beteende är vanligare än man tror. Beteendet får heller ingen riktig konsekvens eftersom skolpersonal inte får agera och föräldrarna är frånvarande eller obenägna att ta tag i problemet.
Men det handlar om ett flyktingbarn som inte pratar språket. Det är knappast samma sak som busstreck från ouppfostrade medelklassungar.
Menar du att det är vanligt att det går omkring vakter på skolorna som skyddar personal och barn det barn de bevakar? Att det finns struliga barn som inte kan bete sig är jag medveten om, jag trodde bara inte att sättet att hantera problemet var att hyra in vakter.
Det är väldigt stor skillnad på att vara vakt och assistent.Det förekommer, ja. Fast de kallas sällan vakter utan istället assistenter, men deras arbetsuppgift är i huvudsak att se till att barnet ifråga inte skadar någon annan.
Det är väldigt stor skillnad på att vara vakt och assistent.
Men det handlar om ett flyktingbarn som inte pratar språket. Det är knappast samma sak som busstreck från ouppfostrade medelklassungar.
Hade det varit föräldrar eller något så hade de utan tvekan blivit anmälda. Nu är ju vaktena avstänga vilket är bra.
Ni verkar inte att ha sett HELA filmen.PÅ videon ser det fruktansvärt jävligt ut.
Hade det varit föräldrar eller något så hade de utan tvekan blivit anmälda. Nu är ju vaktena avstänga vilket är bra.
Att gå emellan en vakt är väl ganska dumt eftersom då hade det antagligen slutat att att en själv också åkte i golvet-vilket knappast hjälp pojken.i DETTA fall var det bättre att filma tycker jag.
Sen så måste vi uppfostra våra barn att respektera regler och andra människor.Nu är det inte just i detta fall jag menar.
Mer att även om man är ett barn som varit med om mycket så kan man inte bete hur som helst.
Även så små barn som på videon uppför sig så illa och är så uppkäftiga att man inte kan tro det!
Det gör det inte rätt men ungar som inte lyssnar på vad som sägs måste få lära sig att konsevenser-något som ungar allt för ofta kommer undan med-men självklart inte på detta sätt.
Nej det vet man inte. Man vet vad han uppgivit eftersom han saknar papper.när han sedan står upp( är pojken verkligen 9 år som är så pass lång? vet man?)
Enligt vad vaktbolaget (polisen? whoever) sa ar pojken fodd 2005. Men egentligen spelar det ingen roll. Jag skulle ocksa blivit helt hysterisk om jag behandlades som pojken ... sarskilt om personen ar 2 ganger sa stor som mig och jag inte forstar vad han sager eller vad som hander.
Hur lange har killen varit i Sverige? Hur mycket forstar han av den Svenska "rattradiga" kulturen? Om han kommer fran en krigszon ar det val anda ganska forsaeligt om han bade har svart att forsta och acceptera "normalt" och fredligt umgange i ett land dar han inte forstar varken sprak eller kultur?
Nar jag undervisade pa Amerikanska skolan I Saudi Arabien fick vi in en storre grupp barn fran ett krigsdabbat Lebanon. En del av barnen (de jag hade var mellan 10 - 14 ar gamla) var mycket skora och led av PTSD. Jag hade en sot liten tjej, pytte liten och oerhort blyg och osaker, som blev som en fullstandingt vansinnig tiger om hon kande sig hotad. Hon sag sin lillebror och morbror bli skjutna och dodade pa gatan utanfor fonstret som hon tittade ut genom och hade flera slaktingar och vanner som blev dodade.
Vi hade fordelen att vara elever fran Lebanon pratade bra Engelska sa vi kunde gora oss forstadda och darigenom relativt snabbt fa dem att forsta att de inte var hotade och anda hade vi nagra "melt downs" ... jag minns speciellt en hel hylla bocker i biblioteket som kastades runt hela hyllan som min lilla sota tjej stod vid nar en vuxen hojde rosten och hon kande sig hotad. Biblioteks volunteeren som hojde rosten fick en snygg blatira ... Tjejen (Miriam, om jag minns ratt) var forvanansvart traffsaker.
Halvt OT.... Men jag stör mig något fruktansvärt på att folk inte kan hålla isär väktare och ordningsvakter. Det är 2 HELT skilda yrken med väldigt olika rättigheter och skyldigheter.
Detta i malmö var ordningsvakter.
Enligt vad vaktbolaget (polisen? whoever) sa ar pojken fodd 2005. Men egentligen spelar det ingen roll. Jag skulle ocksa blivit helt hysterisk om jag behandlades som pojken ... sarskilt om personen ar 2 ganger sa stor som mig och jag inte forstar vad han sager eller vad som hander.
Hur lange har killen varit i Sverige? Hur mycket forstar han av den Svenska "rattradiga" kulturen? Om han kommer fran en krigszon ar det val anda ganska forsaeligt om han bade har svart att forsta och acceptera "normalt" och fredligt umgange i ett land dar han inte forstar varken sprak eller kultur?