Det går ordentligt våldsamt till från barnets sida för att han aldrig ska ha börjat stöka- han ser då inte det mista ostökig ut. Har du sett filmen ens?
Hade jag behandlats som pojken hade jag ocksa sett "stokig ut" ... En gammal stokig tant.
Det finns ett fåtal rasistiska inlägg men trådens fokus. Med tanke på att du kallar tråden rasistisk så verkar det som du har en annan syn på rasism än vad jag upplever som den gängse. Du kanske kan ta några exempel så vi förstår vad du pratar om?
Jag gissar att hennes (?) uttryckt for rasism ar ungefar som FBI Director James Comey uttrycker. Han kallar det polisens "lata antagande" att nar de ser tva svarta killar pa trotoaren forvantar de sig att de ar betydligt farligare an tva vita killar med samma kladsel ... darfor att det ar sa mycket oftare att svarta ar farliga an att vita ar det. http://www.cnn.com/2015/02/12/politics/police-race-relations-james-comey/
Det ar dock inte en ursakt for att overreagera ... bara en forklaring till att det hander.