Det går att hålla i ett barn utan att trycka ned det i marken. Det går också att visa pondus och lugn och tala med personen i fråga.
Hur uppfostrar ni era barn? Genom nedtryckningar? Hur kan ni inte se en annan utväg?
Men snälla, den här killen var en fara för både allmänheten och sig själv!
Det jämför du med vardaglig barnuppfostran!
Jag vet inte hur du har det hemma med dina ev barn men att dra paralleller mellan den här händelsen och vardaglig barnuppfostran är för mig väldigt långsökt.
De allra flesta av oss föräldrar behöver tack och lov aldrig ställas inför situationen!
Du hävdar att du vet och kan mer än väktaren och att du hade kunnat stoppa den här killen genom att snacka med honom?
Hålla fast honom lite mildare?
Utan att höra vaktens version dömer du ut hans yrkeskunnande och hans bedömning av situationen.
Jag har en större tilltro till mina medmänniskor och vill höra deras version och förklaring innan mitt åsiktsmaskineri och fördömande kickar in.
Jag kan inte stämpla någon ohörd!
Erfarenheter har lärt mig att saker kan se ut på ett visst sätt men att det inte alltid speglar hela sanningen.
Jag tycker att det är otäckt när "folket" blir pöbeln och utan all fakta tar ställning.
Nästa gång kan det vara jag.
Eller du.
Visst måste vi få en chans att förklara och försvara oss innan vi blir (för-)dömda?
Jag kan ärligt säga att om det var mitt barn hade vaktens agerande varit det minsta som gjorde mig sömnlös om nätterna.
Jag hade nog tackat honom för att han inte lät mitt barn löpa och försvinna!
Vad hade barnet kunnat göra då?
Både emot sig själv och andra.