Missfall ? Orolig

KELLLY

Trådstartare
Är bara i vecka 5 -6 ungefär, Har haft som en skarp mensvärk i flera veckor nu, som iof kan vara helt normalt!

Men igår när jag gick på toa var det två pyttesmå blod droppar i trosorna inga klumpar eller så utan mer som helt rent blod, & efter det har det inte vart nåt mer överhuvudtaget.

Läste dock på internet att det kan räcka för att det ska vara ett missfall, & det jag undrar då är, Det måste ju komma ut mer blod än 2 droppar liksom, & det kunde tydligen gå en tid innan resten kom så att säga, men när brukar det hända då ?:confused:

Jag är ju faktiskt orolig! :crazy:

Hoppas på svar!

Sv: Missfall ? Orolig

Jag blödde lite vid varje "menstillfälle" tills jag var kring v.13-15. Jag fick göra flera vaginala ultraljud under tiden och var orolig.

Är du orolig så kontakta MVC i morgon.

Jag kan varken säga att det är ett missfall, eller att det inte är. Men missfall brukar oftast komma igång tämligen snabbt. Ring iaf till en barnmorska så får du prata lite om/kring detta. Men det är vad jag förstått också rätt vanligt att man har små små blödningar i en graviditet utan att det för den skull betyder missfall.

Säger som Cala, kontakta MVC om du är orolig så att du får kolla upp det. Det är ju enda sättet att vara säker :)

Jag, och vad det visade sig alla mina kompisar i mammagruppen, hade en liten blödning kring vecka 6. Så nog är det ganska vanligt, om det är till tröst :) Jag fick göra UL i vecka 7 (eller var det 8?) när jag var inne på SMVC av andra orsaker, och det var väldigt skönt att se en liten ostbåge med pickande hjärta på skärmen!

Jag hade oxå blödning nånstans v 5-6. Den varade i 10 dagar!
Jag visste ju inte om att jag var gravid då, så jag trodde bara jag hade en extra lång mens (vanligtvis blöder jag 7 dagar). Men sen fick jag ju veta att jag var gravid vid den tidpunkten.
Är visst väldigt vanligt med blödning då. Kanske inte så lång som jag hade, men nu är jag iaf i v. 35 och bebben lever & mår bra inne i min mage!! :laugh:

Tack så mycket för alla svar, det känns mycket skönare fast ni egentligen inte kan veta hur det ligger till :)

Jag pratade med MVC idag & hon där tyckte att jag bara skulle vänta, & om jag fick riktiga blödningar eller jätte ont så skulle jag kontakta gyn.
Annars fick jag en tid om två veckor, men jag tror vi bara skulle prata & sånt då!? vad jag förstod!

Vi får väl se hur det går mem vill ju kolla läget snart så att man kan få se att allt står rätt till ju!!!

Tack igen :love:

Jag har haft två missfall och när jag blev gravid igen så ville jag också kolla tidigt (v.7). Jag ringde direkt till gynavdelningen och bokade tid för ultraljud själv hos deras läkare, du måste inte gå via MVC/BM för att göra ett sånt. Fast då kostade det, går du via BM/MVC är det gratis. Mitt besök kostade ca 300kr, klart värt det. I v.7 kunde jag se hjärtslag.

Det är ju absolut ett alternativ om MVC inte tycker att det är fog nog för UL men att ens egna oro inte vill släppa :)

Jag har vart & kollat nu & allt såg bra ut men är bara i vecka 5 så man kan ju inte se ett foster eller nåt, dock skönt ändå att se att allt var ok!:)

Tack för alla svar :love:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
2 084
Senast: Kratus
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka