Mis och Siri på grönbete

S

Sirisiri

BILDER! I fredags var det premiär för tvååriga Mis. Det var lite konstigt att gå på gräset och hon förstod inte riktigt varför man ska vara ute när man kan vara inne! :D

Mis och Siri:
MisochSiri.jpg

Vad är det för nåt konstigt där borta?
Vadrdetdrborta.jpg

Det känns säkrast i buren...
Misiburen.jpg

Jag kommer väl ut igen då.
Uturburen.jpg

Nä... Det känns tryggast här inne!
Iburenigen.jpg

Siri tar det hela med ro
Siripgrset.jpg

Balkongen är bäst!
Mispbalkongen.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mis och Siri på grönbete

Tack! Vackrast i världen faktiskt! ;)

Ska kanske tillägga för dom som inte vet, att Mis är ett Brittisk korthår och Siri en huskatt som är köpt på ett katthem för fem år sedan.

De är hur söta som helst! Mis ser så söt ut där hon inte vågar gå ur buren. :D Och vilken fin balkong de har! Mis blir säkert modigare med fler promenader. Och jag gissade rätt på raserna då. ;)

/Erica

Ja, den bilden blev verkligen lyckad. Annars är det så svårt att fånga den rätta blicken på bild.

De älskar att sitta eller ligga ute på balkongen och ha full uppsikt på allt som händer nedanför!

Hon är väldigt charmig! Hon är precis som hon ser ut! ;)

Jättemysiga bilder!! Vad söt hon är Mis när hon spärrar upp morrhårskuddarna sådär :love:
Ja, hon är ju alltid söt, liksom Siri förstås :p

Ja, hon är jättesöt då! Hon gör alltid så när jag kliar henne under hakan. Och jag gör det bara för att hon ska göra så! :angel:

Men inte är hon särskilt "bullig"? Har ju sett britter på bild som är betydligt rundare än hon.

Svårt att säga på dom bilderna. Hon har ju en ganska typiskt britthuvud (runt och sött) och frambenen ser helt okej ut. Så mycket mer än så ser jag inte på dom bilderna. Hon har lite trivselvikt va ;) :D

Hur ska framben vara? :) Trivselvikt... :o Lite kanske... :angel: Hon är inte direkt mager. Det är faktiskt svårt med maten när en kisse är glupsk och den andra mindre glupsk. Hon har lätt för att lägga på sig också, tror jag. Påse på magen hade hon redan när jag köpte henne! :love: Den svänger så sött när hon springer!

Benen ska vara tjocka, det visar på en bra benstomme. Baserade trivselvikten på sista bilden, men den kanske är missvisande? Alltid svårt med bilder.
Påsen på magen har inget med vikten att göra.

Jag var tvungen att gå och känna på katten! Hon är lättfångad nu när det är så varmt! ;) Det är mest löst skinn. :angel: Jag får säga åt husse att inte ge dom extra mat så fort dom piper. Dom vet liksom att dom ska gå på husse! :D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 216
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar