- Svar: 16
- Visningar: 1 741
Trots att det snart har gått en månad sedan det historiskt kraftiga skalvet i Turkiet och Syrien kan djur hittas vid liv under rasmassorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mest förvånad att en häst klarade det än en hund.![]()
Ja verkligen? Kan det ha funnits nån ingång så att människa kunnat ta sig ned och mata/vattna den men att hästen inte kunnat ta sig ut? Eller att höloftet trillat ned och vattenkällan forfrande fungerat? Hästar är ju i allmänhet rätt värdelösa på att överleva om man ska vara helt ärlig.Mest förvånad att en häst klarade det än en hund.![]()
Jag har sett något sånt, att den ramlat ner efter raset. Kommer dock inte ihåg hur långt efter men att den inte har legat 3 veckor.Kan det ha varit så att hästen ramlade ner några dagar efter jordskredet? Eller att den haft tillgång till vatten på något sätt.
Med tanke på hur dåliga de blir av svält känns det ändå inte troligt att den skulle varit utan mat så länge och överlevt.Kan det ha varit så att hästen ramlade ner några dagar efter jordskredet? Eller att den haft tillgång till vatten på något sätt.
Ja det låter otroligt men å andra sidan finns det säkert väldigt tåliga ponnyer i en del länder. Såg en film om hästar i Ryssland och de fölade ute i 27 graders kyla på vårenMed tanke på hur dåliga de blir av svält känns det ändå inte troligt att den skulle varit utan mat så länge och överlevt.
Fast nu är det Turkiet och jordbävning, suttit i tre veckor utan foder? Tror jag inte ponnyer i Sibirien klarar heller.Ja det låter otroligt men å andra sidan finns det säkert väldigt tåliga ponnyer i en del länder. Såg en film om hästar i Ryssland och de fölade ute i 27 graders kyla på våren![]()
Fast uppenbarligen så gjorde den det.Fast nu är det Turkiet och jordbävning, suttit i tre veckor utan foder? Tror jag inte ponnyer i Sibirien klarar heller.
Fast det är ju inte klargjort. Jag tycker ockå det låter mycket mer troligt att hästen fastnat Efter skalvet. Det är fortfarande underbart att den fick komma upp och hem!Fast uppenbarligen så gjorde den det.
Jag tvivlar på sanningshalten i nyheten.Fast uppenbarligen så gjorde den det.
Så kan det vara eller att den hade tillgång till lite vatten eller mat. Vi kommer aldrig att få veta. Jag tycker ändå att det är en otroligt fin historia.Fast det är ju inte klargjort. Jag tycker ockå det låter mycket mer troligt att hästen fastnat Efter skalvet. Det är fortfarande underbart att den fick komma upp och hem!