Minsta mått på hage för lösdrift?

Syrpa

Trådstartare
Hej. Hur stor/liten får en hage vara om man har sin häst på lösdrift egentligen?

Sv: Minsta mått på hage för lösdrift?

Dom ska kunna röra sig i alla gångarter, har jag för mig.

Ok, jo, men gäller det även på lösdrift? Eller alltså, klart den ska kunna röra sig i alla gångarter, men funderar på om man måste ha en större hage, alltså ett visst mått, på lösdrift. För att förtydliga mig: Gäller kravet att hästen ska kunna röra sig i alla gångarter på alla sorters hagar, eller är det mest för rasthagar? Finns det ett specifikt mått för hagar som ska användas till lösdrift?

Det är inte ens något krav på att man har hage, bara att hästen ska få chansen att röra sig fritt varje dag (ej definierat hur länge). Teoretiskt sett kan lösdriften bara var en gruppbox inomhus med minimimått för hästarna och sedan släpper man dem i ridhuset någon timme.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 252
Senast: Grazing
·
Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
762
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 615
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 832
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31