Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur gör ni med maten till ertat sto, När ni delar på de, dom första nätterna. Får stoet mindre mat eller får hon samma mängd mat .
Rädd för mjölkstockning. Ska dela på mina nu snart, bara nätter.
Hej
jag ströp hela kraftfodergivan under 2 veckor, just för att minska mjölkproduktionen.
Jag gjorde det i samband med att jag särade på dem på natten precis som du tänker göra.
Jag har idag särat på dem även under dagtid och ska böra ge stoet lite havre/ groov under veckan som kommer när den första" sprängande" tiden är över. Jag rider mitt sto så hon behöver energi....
Hon har faktiskt gått ner en hel del i hull och juver på dessa 2 veckor så där ser man vad skillnad det gör
Ändrade inget på maten när jag delade dem nattetid.
Men när jag sedan delade helt tog vi bort så mycket kraftfoder vi kunde, hon fick lite betfor och kli, och någon näve havre till morötterna som godis. Då gick juvret ner bra.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Ekonomi & Juridik Ja jag förstår säljarna också, jag själv skulle nog tagit tillbaka men alla väljer själva. Jag hoppas bara att vi hittar en lösning nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.