Minns ni...

Panzerkat

Trådstartare
..mig som skrev om den skumma hästen jag fastnat för, när jag skulle provrida en ponny, och träffade en annan häst? Jag skulle ju leta rätt på numret, efter en vild jakt med de mest osannolika tursamma kopplingar (sandtag, gul ponny, inga namn, slumpmässiga någon som känner någon, typ) så hittade jag hästen, hann göra bort mig på alla sätt, bara för att få veta att den skulle slaktas nästa dag...
Så inte blev det någon historia, det känns typ halvbra på ena sättet, tragiskt på andra. Om jag hade fäst mig vid hästen, så hade det ju varit mindre roligt.
Men så gick det. :cry:

Sen visade det sig att jag inte hittat travhästen heller, hade fått nummer till fel person...men ska ta till några fler ledtrådar.
 
Sv: Minns ni...

Hej!

Vad tråkigt att det blev så. Vi hade nog hoppats på en liten solskenshistoria men saker och ting blir ju inte alltid som man tänkt.
En eloge skall du ha som vågade "göra bort" dig:bow: . Det är inte många som skulle våga ringa runt på det viset. Den rätta hästen dyker snart upp om den inte redan gjort det. Den finns där man minst anar.
Lycka till!!!
 
Sv: Minns ni...

men gud så tråkigt :(
men nu vet du! å du vet att den har det bra!

var det du som åkte å skulle bli medryttare, men så typ nosa hästen bakom på dig? tror jag svarade i den tråden..
 
Sv: Minns ni...

Messy skrev:
men gud så tråkigt :(
men nu vet du! å du vet att den har det bra!

var det du som åkte å skulle bli medryttare, men så typ nosa hästen bakom på dig? tror jag svarade i den tråden..


ja, det stämmer....
Jo. det är ju det, jag fick aldrig veta om jag hade rätt, men däremot ett enda litet minne som var fint :)
 
Sv: Minns ni...

mandarin skrev:
Hej!

Vad tråkigt att det blev så. Vi hade nog hoppats på en liten solskenshistoria men saker och ting blir ju inte alltid som man tänkt.
En eloge skall du ha som vågade "göra bort" dig:bow: . Det är inte många som skulle våga ringa runt på det viset. Den rätta hästen dyker snart upp om den inte redan gjort det. Den finns där man minst anar.
Lycka till!!!


Tack så mycket. jo, jag tror jag gjorde bort mig en del...:angel: Lite svårt att uttrycka sig i ett sånt läge, ha ha. De som hjälpte till var trevliga och engagerade iaf ! Pratade i tele med de mest osannolika personer, bland annat en som hette samma sak som ägaren till ponnyn, och visade sig OCKSÅ ha häst....och som visste om ett stall bakom ett sandtag (?). Sen hade hon en kompis som kände en kompis, som kände personen som hade gården hästen stod på...ja jestanes. Jag var riktigt imponerad efteråt av själva sannolikheten av alla turer.
Hoppas det...känns som att jag bara komemr att ha att göra med alla de här trötta kamelerna på ridskolorna som bara vill slippa en grimma...
 
Sv: Minns ni...

Hej igen!

Du fick ju en massa kontakter som tydligen har kontakter, var ingen av dessa det minsta intresserad av en medryttare?
På telefon igen så hittar du snart vad du söker. Den finns därute, hästen med ditt namn på alltså.
Många pepkramisar skickas härifrån!
 
Sv: Minns ni...

Åå tack :)
Jag vet inte ens vad jag vill med hästar längre, känns som att inget passar mig. Privat för tränare skulle ligga högt upp på listan, men det är ganska dyrt. Ridskola i Stockholm är svindyrt...
Jag skulle vilja vara medryttare om jag prickade rätt häst, men det är ju samma djungel som att köpa häst...blä jag vet inte.
Ska iallafall jaga rätt på travaren jag körde första gången...kan ju berätta om det istället när jag träffat honom :) (hoppas att han lever, var ingen sprinter, direkt)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 338
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 791
P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: Elizette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp