Minimimått ridbana?

Sofian

Trådstartare
Vad är det för mått som gäller som minimimått om ridbanan ska användas i tävlingssammanhang?
20x40?

/Sofia

Sv: Minimimått ridbana?

Vet att dressyrbanor ska vara 20x40cm eller 20x60cm.

Hoppningen finns väl inga regler i? Men ridbanan får ju inte vara för liten. Där "stängslar" man ju inte in ridbanor som är för stora som man gör i dressyren (dressyrstaket).

Sv: Minimimått ridbana?

20x40 är väl okej (vissa dressyrprogram ska ju vara på de måtten), men för hoppning skulle jag satsa på en större. Det blir väldigt trångt speciellt med stora hästar.

Liknande trådar

Anläggning Vi behöver lära oss hur vi håller vår ridbana 25x35 m med underlag "ridbanegrus" dammfri till rimligast möjliga kostnad. Jag tar gärna...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Lars L
·
Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama