Minimakeover i min etta, tips? *bilder*

Sv: Minimakeover i min etta, tips? *bilder*

Haha jag är inget stort fan av tapeten jag heller, den ska booort :angel:
Hur svårt är det att måla en vägg själv tror du/ni? :D
Är det bara att tejpa, köpa färg och en roller och köra?
Är det bara att köra på tapeten eller måste man ta bort den först? grundfärg? (om jag nu ska ha mörkturkos?)

Ska försöka mysifiera lite! :)

Tack så mycket, den är mysig så det finns nog potential för något bra detta! :D

bettysmatte;
Klädställningen stannar, jag inte bara gillar den utan är stormförtjust i den, det är min dröm som kläd/skotokig att ha bra översikt över mina käraste ägodelar :angel: :D

Hur svårt är det att måla en vägg själv tror du/ni? :D
Är det bara att tejpa, köpa färg och en roller och köra?
Är det bara att köra på tapeten eller måste man ta bort den först? grundfärg? (om jag nu ska ha mörkturkos?)

Det är inte svårt alls:). Ja, i princip är det bara att maskera och sedan på med färgen. Jag har aldrig tagit bort någon tapet, utan bara målat över. Grundfärg ska du inte behöva - du målar ju två gånger. Då bör det definitivt täcka bra ändå!

vad bra, då kanske jag vågar mig på att göra det själv med lite hjälp! :)
Jag och min stallkompis målade ju hela stallet för några år sedan när jag tänker efter så takterna borde sitta i :D

Tänkte visa vad som hänt so far =)

lowanyarummet057.jpg

Hyllan!
Massa boxar som sväljer allt "skräp" och lite nya detaljer.
Tittar ni riktigt noga mellan hyllplanen ser ni att sängen fått ett grått överkast :D

lowanyarummet058.jpg

Hela vardagsrumshörnan =)
Mkt nöjd med soffa och andra grejer!
Det som fattas nu är en mysig pläd, några kuddar och så väggen som ska målas nån gång i framtiden hehe, har iaf bestämt mig för grått där!

Funderat på några stora krukväxter (helt gröna) i fönstret? Det ger väldigt mycket liv och de flesta gröna växter är lättskötta.

Tack! =)

Ehh...jo jag tror också det kunde ge lite liv. Grejen är bara att jag har inga problem med att tom döda kaktusar och sånt, har verkligen inga gröna fingrar :D
Men nått riktigt lättskött kanske!

Köp fredskallor, ankfötter (ja, det heter så), cyklamen, paraplyaralia och liknande blommor som tydligt signalerar när de behöver vatten. De första tre sloknar och den fjärde fäller ihop bladen när de behöver vatten. Fredskallorna och paraplyaraliorna kan man i princip dränka i vatten, de andra två är bäst att ställa i vattenbad en stund så att de får suga upp det vatten de vill ha. Jag brukar låta mina stå tills de har rätat upp sig, brukar ta en timme eller två.

Finns säkert många fler blommor som säger till när de behöver vatten istället för att bara dö på direkten.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag känner att jag behöver byta jobb. Just nu jobbar jag i reception och arbetsmiljön har blivit så pass dålig senaste månaderna att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 729
Senast: Nahar
·
Hemmet Nu har jag bott i ladan i sex år. Fort går det! Börjar dock tröttna på de vita väggarna, och leker med tanken på att lägga på lite färg...
2
Svar
21
· Visningar
2 100
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
14 020
Senast: Stereo
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 533
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12