Lycanthrope
Trådstartare
Jag vill så gärna ha 2 minigrisar längre fram!
Tänkte utomhus men de får gärna komma in ibland, om det går att göra så?
Eller måste de vara inne eller ute?
Utomhus tänkte jag iaf på hur stor plats de behöver?
Elstängsel? Eller kan man göra ett litet brädstaket, hur högt?
Och hur stor boning behöver de? Isolerad? Fylld med halm?
Man måste väl ha 2? Jag tycker det är synd om de ska behöva vara själva.
Om man har en galt och en sugga kan de väl inte gå ihop? Hur ofta blir det ungar då? Det skulle ju vara kul att ta en kull längre fram isåfall nångång, men det är bara en tanke.
Vad är annars trevligast, sugga eller galt?
Sambon är lite skeptisk, grannen har tydligen haft en som bet honom i hälen rätt rejält. Men de blir väl tama om de hanteras från ung ålder, vilket seriösa uppfödare verkar göra.
Jag har lite erfarenhet då kompisar har/haft minigrisar, vilka är jättetrevliga! Ett par av dem har dock lätt för att bli feta, men med bra kost har det inte blivit något problem.
Tips mottages tacksamt.
(har i många år läst på på internet men kul att höra från såna som själva har minigris!)
Tänkte utomhus men de får gärna komma in ibland, om det går att göra så?
Eller måste de vara inne eller ute?
Utomhus tänkte jag iaf på hur stor plats de behöver?
Elstängsel? Eller kan man göra ett litet brädstaket, hur högt?
Och hur stor boning behöver de? Isolerad? Fylld med halm?
Man måste väl ha 2? Jag tycker det är synd om de ska behöva vara själva.
Om man har en galt och en sugga kan de väl inte gå ihop? Hur ofta blir det ungar då? Det skulle ju vara kul att ta en kull längre fram isåfall nångång, men det är bara en tanke.
Vad är annars trevligast, sugga eller galt?
Sambon är lite skeptisk, grannen har tydligen haft en som bet honom i hälen rätt rejält. Men de blir väl tama om de hanteras från ung ålder, vilket seriösa uppfödare verkar göra.
Jag har lite erfarenhet då kompisar har/haft minigrisar, vilka är jättetrevliga! Ett par av dem har dock lätt för att bli feta, men med bra kost har det inte blivit något problem.
Tips mottages tacksamt.
(har i många år läst på på internet men kul att höra från såna som själva har minigris!)