Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, så det var inte mer än rödsjukan - ja då kan man ju ta ut vetrinärn.
Jag får nog se till så gubben får gå någon kurs - det är lite löjligt att jag inte fixar det men gudarna ska veta att jag försökt.
Män borde ju ha lätt att spruta för att spinna vidare på dina tankegångar.....
Fan vad drygt!
Igår såg jag att någon annonserade att dom sålde minigrisar på nätet. I annonsen satt hänvisning till deras hemsida och man kan ju inte motstå att gå in och titta.
Det är en ny uppfödare som fick första kullen 2006, men det är väl ok för alla är ju nya någon gång.
Men vad jag reagerade på var att dom bla skrev på sin sida nåt i stil med att dom var de bästa uppfödarna i södra Sverige..
Snacka om att ha BRA självförtroende.
Dom bor typ 3 mil från mig och jag har hållt på med grisar i snart 20 år. ( Även om minigrisarna varit mindre typ 13 eller nåt). Nu har jag iofs inte fött upp massor av minigruskullar men jag tror "nog" att att det finns fler uppfödare än dom i annonsen som föder upp fina minisar i södra Sverige...
Jag reagerade också på deras attityd att dom skulle polisanmäla både bildstölder och textstölder på deras sida. Bildstölder må väl vara hänt men typ 95% av all text var samma saker som står på tex minigrisföreningarnas sajter och på NAPPAS sajt, bara lite omskrivet. Texterna rör sig ju mest om ren grundfakta som man kan hitta i vilken bok om produktionsgrisar som helst eller vilken grisbonde som kan berätta om..
Lite trist att ha en sån attityd och "skryta" så mycket på en hemsida tycker jag. Men dom vill väl göra stenhård reklam för sina grisar så dom säljer allt fort..
/KT- Mörkmårdens Minigrisar
a/Jag har också reagerat på deras skrytsamma attityd, just med tanke på att dom är "nybörjare" och saknar en del erfarenhet.:smirk:
b/Du och jag som har hängt med i många år, behöver inte skryta.
Vi är ju bra ändå, eller hur?
vi har en minigris, tyvär inga bilde rhär nu..
markolio, svart och vit o rosa han är nog 10 år nu lr nå sånt. Bor brevid stallet i eget hus men han kan gå ut som han vill hela tiden