Mini-variant av syren?

Red_Chili

Trådstartare
Min mor är löjligt förtjust i syrener, men hon bor i lägenhet och där går det ju inte direkt att ha en stor syrenbuske. Finns det något som är i princip likadant men som skulle kunna bo i lägenhet, i balkonglåda eller liknande?

Min mor är löjligt förtjust i syrener, men hon bor i lägenhet och där går det ju inte direkt att ha en stor syrenbuske. Finns det något som är i princip likadant men som skulle kunna bo i lägenhet, i balkonglåda eller liknande?

Ja det gör det! :) Googla på "uppstammad syrén i kruka".

Ja det gör det! :) Googla på "uppstammad syrén i kruka".
Googlade på det nu utan några direkta träffar. Däremot hittade jag "dvärgsyren" på plantagen som tydligen ska vara 60-100cm hög. Vet inte om jag kanske ska kika närmare på det imorgon när jag ändå åker förbi plantagen.

Tror det finns något som heter/kallas för Dvärgsyren. Har sett den på bla Blomsterlandet. Den funkar utmärkt att ha i kruka.

Edit: Ha ha ha! Missade helt ditt senaste inlägg @Red_Chili. Sorry!

Googlade på det nu utan några direkta träffar. Däremot hittade jag "dvärgsyren" på plantagen som tydligen ska vara 60-100cm hög. Vet inte om jag kanske ska kika närmare på det imorgon när jag ändå åker förbi plantagen.

Vi måste ha olika sökmotorer, för jag får massor av bildträffar. :)

Uppstammade syrener kan dock bli ganska stora de också, så kolla märkningen! Dock tar det ju flera år innan syrenen blir stor, och de går dessutom att beskära hårt. Så man kan ju ha dem och sen göra sig av med när den växer ur balkongen :)

70 cm tror jag de orkat sig upp i. Medan vår traditionella syren håller på att ta över hela gårdsplanen. Jag får snart freda mig med motorsåg för att komma fram.
Den som säljs på plantagen ska visst heta Syringa meyeri Palibin, vet du om det är en sådan du har? Jag funderar på att kolla på den imorgon och överraska min mor om den verkar bra :p

Jag var på plantagen och kollade idag, men de dvärgsyrener de hade såg inte glada ut. De hade bara två, men de hade inga blad alls. Lite blommor visserligen, men jag ville inte köpa. Såå jag letar vidare.

Tyvärr har vi två Plantagen, faktiskt tre, i närheten av oss. Tyvärr skriver jag för att det har varit tre mycket fina plantskolor som nu stängt ner 2/3 av sin kapacitet för att bli mainstream Plantagen.

Mycket tråkigt. Och bara till nackdel för oss konsumenter :'(

P
Den som säljs på plantagen ska visst heta Syringa meyeri Palibin, vet du om det är en sådan du har? Jag funderar på att kolla på den imorgon och överraska min mor om den verkar bra :p
Palibin är sorten du ska köpa. Perfekt växt, blommar lite senare än den vanliga syrenen, doftar gudomligt, fungerar i kruka och är härdig! Om det bara finns ynkliga exemplar kvar, fråga om de kan sätta ner priset. Själv köpte jag ett klent reaexemplar på hösten för en löjligt liten summa. Nu kan ingen ana att det inte var toppkvalitet, men min är planterad i jorden där allting tar sig bättre än i en kruka. Hur som helst är det en jättebra ide som present!

Jag var på plantagen och kollade idag, men de dvärgsyrener de hade såg inte glada ut. De hade bara två, men de hade inga blad alls. Lite blommor visserligen, men jag ville inte köpa. Såå jag letar vidare.

Kolla om Blomsterlandet på Bällstavägen har. Det ligger inte så långt från området där du jobbar. Deras växter är oftast väldigt fräscha! :) Från Plantagen brukar jag få med mig ungefär 50% växt och 50% ohyra. :P

Kolla om Blomsterlandet på Bällstavägen har. Det ligger inte så långt från området där du jobbar. Deras växter är oftast väldigt fräscha! :) Från Plantagen brukar jag få med mig ungefär 50% växt och 50% ohyra. :P

Ja just det, @Red_Chili, jag ska handla hundmat senare i veckan och passerar då Blomsterlandet. Jag kan kika in då om du vill. Det tar bara några minuter extra. :)

Åh, vill också ha!
De mår alltså bra i en stor kruka? Men vad gör man på vintern?
Känsligt med i krukor ute väl?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 899
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 361
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar