Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snuffsan

Trådstartare
11 år är min dotter. Och hon är en rejäl liten hästtjej som mest leker med killarna i skolan. Men hennes klasskamrater - jag baxnar!

Stringtrosor, bh och smink. Varför har man bh när man inte har minsta tendens till bröst ens? Också står de där efter gympan. Iförda stringtrosor och bh och slåss om spegeln när de sminkar sig. Dottern tycker de är det löjligaste som finns just nu. Hon tycker att bh är onödigt och stringtrosor ser lite äckliga och obekväma ut.

Men det jag är mest förvånad över är att mammorna verkar stolta över att deras döttrar är så här. Hon håller på att bli SÅ vuxen ju. Också shoppar de kläder och kollar på såpor tillsammans.

Jag är superglad för att min dotter INTE är så här ännu. Tids nog blir hon tonåring och vuxen. När man är 11 kan man väl få vara barn ett tag till. Varför ska man skynda på dom in i tonåren?
 
Sv: Mini-tonåringar

Och när 4 åringar går med tajta jeans :crazy:
Fick en chock när jag gick förbi barnkläderna, söta tajta jeans som gick ut lite vid höfterna för att få det där kvinnliga utseendet med breda höfter. En fyraåring har inga höfter!
Sen härmodagen träffade jag på två tjejer dom var runt 140 cm och kan inte ha varit äldre än 8-9 år. De gick och kollade på smink och nog var de själva sminkade :crazy:

Det är ju äckligt :crazy:
 
Sv: Mini-tonåringar

Jo, att företagen vill det är ju en sak. Men att mammorna är så styrda att de går och handlar sånt här är trist. Och det jag är förvånad över är att mammorna är stolta över att tjejerna är så här.

Jag är så glad över att min dotter tycker att stringtrosor är äckligt och verkar obekvämt. Heja tjejen som vågar tycka det!
 
Sv: Mini-tonåringar

Ja visst är det. Dottern berättar att det enda de andra tjejerna snackar om är bh och string. Det är tydligen tufft och status att ha fräcka sådana. :confused:
 
Sv: Mini-tonåringar

Tala om för mini att hon skall stå på sig och vara sig själv. Det vinner hon på bäst själv i längden. Hon hinner med att bli vuxen hon också. Bättre att dom får vara barn, allt annat hinns med det också.
 
Sv: Mini-tonåringar

Visst är det läskigt! Min dotter är ännu för liten för att ha så mycket åsikter om kläder mer än att det ska vara fina tryck på dem (hon är snart 4), för tillfället ska det vara blommor :)

Men hennes äldsta kusin är 10 och där pågår en evig strid om klädval, och problemet är att tösen är såpass lång att hon måste ha "tonårskläder", så det är inte lätt att hindra henne från att visa halva magen och trosorna när de enda kläder som finns att tillgå i hennes storlek är just sådana.
Vet att det hade varit strid om stringtrosor för ett tag sedan men än så länge är det mamma som får sista ordet när det finns valmöjligheter.
Smink har hon inte "upptäckt" än i alla fall, men det kommer väl det också...
 
Sv: Mini-tonåringar

Ja, de har hela livet på sig att vara vuxna sen. Och som sagt, än så länge tycker hon bara att de är löjliga.
 
Sv: Mini-tonåringar

Klart att det finns "normala" kläder även i tonårsstorlek. Man behöver inte köpa de som lämnar magen bar och som visar trosorna.
 
Sv: Mini-tonåringar

*lånar knapp*

Håller med.
Bedrövligt!!!
Barn blir mer och mer modemedvetna, allt längre ner i åldrarna. Mamma klädde på mig tills jag gick i sexan... då blev jag lite medveten, och fick mina första Levi´s...
Min bror (12 år) har länge (i många många år), vetat vad som är ok att ha på sig, och inte. Och jag tycker att det är hemskt att klädindustrin vänder sig så till barn i denna ålder, med det budskap de har.
Visst ska även mindre barn få känna sig fina, vara modemedvetna och så...
...men string och bh till icke-existerande-bröst??? Båda plaggen har ju en "sexig underton", och klä sina barn i det?? :confused:
 
Sv: Mini-tonåringar

Så sant så, låt barnen vara barn medans dom är det. Barndommen är ju inget man kan få tillbaka sedan. Jag håller på mini.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag får verkligen avsmak när jag ser bhar som är gjorda för barn, jag skulle vara överlycklig om jag hade så liten byst att jag slapp den skiten :smirk:

Bh har man ju för ett skäl å har man inte bröst så behöver man ju inte en sån, men vissa flickor utvecklas tidigt å kan behöva från 9-10 års åldern.

String trosor på 10-11 åringar är sjukt.
 
Sv: Mini-tonåringar

Vad har man för argument när man vill avstyra sin 10 åring(och äldre barn överhuvudtaget) att bära string? Själv skulle jag tycka det vore lite svårt. Inte heller jag skulle låta mitt barn få ha string, så det skulle vara fint med lite bra uppbackning om det skulle behövas. Att bh är till för dom som har bröst är lätt att förklara.

[/QUOTE]Också shoppar de kläder och kollar på såpor tillsammans.

Jag handlar kläder tillsammans med min 7åring. Det är väl inge fel med det?
hälsningar gulan fd.gulla
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag har också en lång o smal 10-åring och hittar ju inte direkt kläder som passar till hennes ålder...Fast stringtrosor har aldrig kommit på tal här hemma.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag har en pappa i min bekantskapskrets som berättade för sina döttrar att det var farligt att ha string för då kunde man få förlängd svansrot så att man till slut hade svans! :D

Det funkade ett tag, sen var han tvungen att helt sonika säga nej och inte öppna för diskussion.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag tror oxå att man som förälder inte alltid måste motivera sig. Svaret hade blivit att du är inte tillräckligt gammal för att klä dig i vuxen kläder.

Du får bestämma själv när du blir tonåring..

Vi måste inte alltid diskutera allt till leda med barnen, fast hand och klara ståndpunkter är ibland ett måste.. (nä jag slår inte mitt barn, bara luggar honom ibland ;) ) (OBS! Ironi)
 
Sv: Mini-tonåringar

Håller med ankans fullt ut.

Sen är det så att de här tjejerna diskuterar vems underkläder som är sexigast, och då blir det enkelt. En 11 åring ska inte "sexualliseras". Det är dom inte vuxna nog till. Hade argumentet för string varit att det är bekvämt hade det kanska varit svårare, men eftersom stringen och bhn är för att vara sexig så är det tvärstopp tycker jag.
 
Sv: Mini-tonåringar

Vad fyller de upp BHn med egentligen? Papper? :crazy:
De kan ju inte gärna gå med ett glapp ;)
 
Sv: Mini-tonåringar

Nej visst, det duger att säga ett bestämmt NEJ när barnen är yngre, men sen då?
Du får bestämma själv när du blir tonåring..
Jo, men när du har en 11åring som vill ha string, du säger NEJ.....om 2 år har du en tonåring. Då vill i alla fall jag ändå inte att mitt barn ska bära sånna underkläder. Och då kunde det vara bra att ha lite bra argument i bagaget, eftersom som ett bestämmt NEJ kanske inte alls biter då......
Jag tror jag ska köra med hur otroligt ohygieniskt och FULT det är med string om min dotter vill ha det.
hälsningar gulan fd.gulla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp