Mini-bebisar!

Sv: Mini-bebisar!

Mina små föddes 6 veckor prematurt och vägde 2014 och 2044, de var 42 och 43 cm långa. Kläder fanns att låna på prematuren, jag kunde ha mina i stl 56 VÄLDIGT länge. När barnen är små finns risken att de har svårt att suga (de somnade efter bara något sugtag), vi fick sondmata och amningsträna under den månad vi låg på neo. Genombrottet för oss var amningsnapp på brösten, då fick de ordentligt tag. Den kunde senare läggas bort.
Mina små är nu som 2-åringar större än genomsnittet och vi har inte haft några som helst problem med att de var små när de kom ut.
Mitt kusinbarn var väldigt liten när hon kom ut beroende på att hon svalt i moderlivet sista tiden, där har det varit problem med maten sedan hon kom ut (är nu 13 år), hon har helt enkelt saknat aptit vilket de tror härrör från den tidiga "svälten".
Ser flödet bra ut ser jag ingen anledning att oroa sig, 20% bör väl ligga inom de "normala" intervallerna.
 
Sv: Mini-bebisar!

Med statistik så har man kontrollgrupp och en massa sådant.
Och så korrigerar man för det.
Det sedan korrigerade värdet är det som är intressant.
 
Sv: Mini-bebisar!

Har läst det nånstans sen använder jag det lilla jag har mellan öronen också dedu!:angel:

Titta bara på cigaretternas innehåll tex bensen, finns i bensin också antagligen mkt bra för kroppen.
Rökning ändrar också DNA:t och skadorna visar sig säkert efter många generationer.

Rökning under graviditet och amning går inte att försvara, liksom att dricka alkohol.

Om 10 mammor röker när dom är gravida, dom slutar inte för dom kan inte, vill inte, och har hört av vänninnor/bekanta att det ska säkert gå bra för deras barn blev helt "Normala".
En av dessa 10 mammor för ett alldeles förtidigt fött barn,eller ännu värre barnet dör i plötslig spädbarnsdöd.
9 av dom tio mammorna får "normala" barn, kanske 5 av dom sedan får inlärnings/koncenrtationssvårigheter.
Men detta kommer inte att förknippas med rökningen.
Nästan alla dessa barn blir själva rökare som vuxna.

Känner en mamma som rökte under alla sina graviditeter, det sjätte barnet dog endast 2 veckor gammal i plötslig spädbarnsdöd.
Hon slutade röka (han dog i våras)och är gravid igen.
Synd att det ska behöva gå så långt:(

Å snälla säg inte:
Att plötslig spädbarnsdöd beror inte på röknin, det är en kemisk obalans i hjärnan och pojkar är oftare än flickor drabbade.
Ja men det är när alla dessa faktorer spelar in som det händer.
 
Sv: Mini-bebisar!

Jag påstår inte att rökning är nyttigt.
Jag tycker bara om att se den riktiga forskningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 376
Senast: warg
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 464
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp