Mineralfoder???

Mina hästar (och får, eftersom de går tillsammans) har fri tillgång - en mineralbalja (Effekt tror jag, från lantmännen). Det fungerar bra, tycker jag. Har man ett normalbra bete så behövs inte så mycket mineraltillskott.
(och för dig som undrar, jag vet att får i de flesta fall bör få kopparfria mineraler, men mina är av ras som ska ha koppar...)
 
De får ca 80 g (1 dl) per häst och dag, av Krafft Miner Grön då det är lite dåligt med mineraler i vårt bete.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
877
Foder & Strö Finns det någonstans man kan hitta hur mycket gömt järn det är i ett mineralfoder? Tex Swedfed MinerAll Tillsatt 600mg och från...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp