Mineraler?

Jag tänker som du där. Jag tog analys på vårt vatten för något år sen och det hade höga halter järn. Jag vet tyvärr inte hur jag skall använda det i analysen men det är iallafall bra för mig att veta.
Mineraler i vatten tas upp till nära 100% så det bör man räkna med särskilt om man har högt järninnehåll i vattnet. Nu kan det vara svårt att räkna exakt men vet man att man har högt järninnehåll i vattnet är det än viktigare att man inte ger mer järn i övriga foderstaten än att det precis bara täcker behovet.

Mineraler i vatten tas upp till nära 100% så det bör man räkna med särskilt om man har högt järninnehåll i vattnet. Nu kan det vara svårt att räkna exakt men vet man att man har högt järninnehåll i vattnet är det än viktigare att man inte ger mer järn i övriga foderstaten än att det precis bara täcker behovet.
Tack, ja jag har förstått att det är lurigt. Jag får hjälp med att räkna ut hästarnas behov och den personen har fått informationen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår

Hästrelaterat