mineraler? råd snabbt!

L

lkn02001

håller på medny foderstat då pållen börjat arbeta på riktigt. gör den i hippocampus.
jag får hela tiden hög kalcium och fosforhalt, men kvoten är bra. tänkte dock försöka tänka på att inte försura våra marker så jag vill ha ner fosfor halten. om jag tar bort mineralfodret helt så blir det bra, men då blir ju magnesium och selen halten på tok för låg.
finns det magnesium och selen att hämta nån annanstans?

hästen äter för övrigt hösilage, havrekross, kornkross och betfor.

:D :D

Sv: mineraler? råd snabbt!

okej, hittade evitamin som en källa till selen, men hur vet jag att jag inte överdoserar e-vitamin? har för mig att det inte finns e-vitamin i hösilage - har jag fel?

Sv: mineraler? råd snabbt!

Om det fattas selen är det enklast att tillsätta det med Tokosel tycker jag. Köps på apoteket. En burk kostar ca 280:- men räcker en hel evighet. Ges 1 ggr/vecka.
För att få upp magnesiumet finns ju bla Kraffts Magnesium.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 276
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 820
Senast: Ladybug
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025