Mineraler nödvändigt?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare juppe95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 897
J

juppe95

Om hästen, d-ponny, 17 år går på bete, rids 4-5 gånger i veckan och får då ca 7 dl havre. Behöver han annat tillskott eller mineraler? Hittar inte alltid saltstenen i hagen.

Sv: Mineraler nödvändigt?

Om det är bra bete så skulle jag inte tro att den behöver mineraler. Däremot lär den behöva selen.

Sv: Mineraler nödvändigt?

Fast vanligtvis innehåller bete såpass mycket e-vitamin att selen inte behöver tillsättas. Däremot ska hästen alltid ha fri tillgång på salt så hittar den inte saltstenen i hagen så ge lite salt när du har ridit.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 553
Senast: lundsbo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
2 069
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka