Mineraler nödvändigt?

J

juppe95

Om hästen, d-ponny, 17 år går på bete, rids 4-5 gånger i veckan och får då ca 7 dl havre. Behöver han annat tillskott eller mineraler? Hittar inte alltid saltstenen i hagen.

Sv: Mineraler nödvändigt?

Om det är bra bete så skulle jag inte tro att den behöver mineraler. Däremot lär den behöva selen.

Sv: Mineraler nödvändigt?

Fast vanligtvis innehåller bete såpass mycket e-vitamin att selen inte behöver tillsättas. Däremot ska hästen alltid ha fri tillgång på salt så hittar den inte saltstenen i hagen så ge lite salt när du har ridit.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 009
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar