Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

S

Sandra_L

Jag letar efter en kennel med friska hundar.. Jag är ute efter en träning/tävlingshund rakryggad.. Frågan är bara att det finns miljoner likn kennlar och mitt problem är vilka är bra!? Hellst av allt vill jag inte ha valp från en kennel som fungerar som en industri och har valpar tusen ggr per år.. Utan nu önskar jag en mindre kennel som kanske inte är så välkänd men som är extremt noga med avel med sunda och bra brukshundar.. Tipsa gärna .. hellst med hemsida :)

Sv: Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

är inte det uställningsschäfrar?

Jo, det var det

Senast ändrad:

diablo_300x210.jpg

Precis vad TS sökte.....eller inte?

Kolla Gabbis länk.
Välj en kennel som kan visa upp nöjda kunder, där man har valpträffar och dom kan hjälpa till vid omplacering (du kanske aldrig behöver det men det visar at dom bryr sig).
Viktigt är ju att denna kennel då inte ligger massor med restid från dig.
Det finns massor m bra kennlar - ta god tid på dig och kolla runt på många. Kan man få träffa föräldradjuren är det ju det bästa.

HydraStandNeuk.JPG

Hydra von der Mohnwiese

en Tysk brukskennel som fått fram massor med med bra skyddshundar se hur deras hundar ser ut långt i från den enda dom fått fram heller tragiskt.

Jag fattar inte vad du menar... Är något bra eller dåligt?

Du skriver att de fått fram flera bra skyddshundar, men avslutar med att något är tragiskt?

Dom tycker säkert dom fått fram bra skyddshundar...

Dom blev jätte populära när Eros vann VM

Men du skrev: "en Tysk brukskennel som fått fram massor med med bra skyddshundar"

Det var alltså inte din åsikt?? *snurrig* Utan kennelägarens åsikt?

Men du skrev: "en Tysk brukskennel som fått fram massor med med bra skyddshundar"

Det var alltså inte din åsikt?? *snurrig* Utan kennelägarens åsikt?

ja säkert deras egna åsikt efter som de fortsätter i deras samma anda o avlar.

Exteriört så är det ganska extremt sluttande jyckar och knix på ryggen - inte önskvärt bland bruksfolket.

Problemen kommer väl när man tränat upp dessa räkor till högre bruksklasser och kroppen inte håller på dom.

Å andra sidan behöver en bra hund bara 6 starter på sig och för det håller dem :angel:

*he he*

Ja och sen kan man ha dom till fint. Putsa på och gå på söndagspromender.

Det är enklare att tipsa om man vet ungefär var i landet Ni håller till. Annars hade jag kikat på länken till svensk bruksschäfers hemsida. Men förutom kennlarna som finns me där finns det massor av andra bra :).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, här kommer en rastråd till. Jag är i valet och kvalet om jag ska ha en hund till. Om det blir en till måste mina föräldrar vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 805
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Asko
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka