mina kycklingar har växt

mysko

Trådstartare
på en månad :love:
Här är dom 3 dagar
svartgulkyckling047.jpg

knappt 1 mån (tagna idag)
kycklingar112.jpg

mammor & barn
ettvakandega114.jpg

guling
gulkyckling102.jpg

svarting
svartkyckling119.jpg

mamma håller koll
ettvakandega114.jpg

mammor & barn
mdrarbarn105.jpg

Visst är de för söta :love:

Sv: mina kycklingar har växt

:bow: javisst är dom det :D
Dom har börjat få komma utanför hönsgården ett flertal ggr/dag nu med mig som vakt - en stol och en termos kaffe ;) så inte katterna & andra farliga rovdjur kommer och tar dom.

Dem är ju för rara :love:

Menar du att i normalfall så klarar sig dina höns som är lösa, sig mot rovfågel?

Japp! har inte blivit av med några höns sommartid :banana:
Men första vintern -99 då de gick ute lite för länge tog räven 1 :cry: sedan fick de utegångsförbud utom på sommaren.
Jag har väldigt mycket buskar och andra gömställen som de utnyttjar om det är fara på gång.
gammelhönorna är 6,5 år gamla - har haft sen kycklingar då de föddes här :love:
Har inte så mycket rovfågel men en jäkligt bra tupp som sköter vakten :D
Så peppar peppar!

Senast ändrad:

Thomas the Tupp on patrol eller :D
Vad fint, jag vill också ha en hönsagård, det är det första jag ska skaffa om jag hittar ett hus nån gång (går trögt) :love: Ett hönsahus som det står "Ankeborg" över dörren på :D

Nej Goliat the tupp :D
Ja det är jättemysigt att ha höns och härligt att se dem som den familj dom är :love:
De är inte bara höns utan lever ett eget socialt liv som innefattar en hel del ömhet, aktsamhet,respekt m.m

Att uttrycket hönshjärna inte stämmer när det är negativt kan jag intyga för de är väldigt intellektuella ;)
Man lurar inte höns till något dom inte vill.
Goliat vet när JAG vill att dom ska gå in (om jag åker bort några tim eller så) då är det inte lönt att locka med mat för det går han itne på längre :eek: står utanför och bara tittar på mig medans hönorna äter upp och går ut igen :crazy:
Min granne är dofta hönsvakt :p

Borde vara förbjudet att visa kycklingbilder :mad: Tänk på oss andra som inga har. :p

Kan det bli två tuppar månntro. Spekulerar vilt.
Är det olika "mammor" till dem eller har en "mamma" adopterat en av kyllingarna?

Våra går oxå lösa, men bara under betesperioden. ;) Än har vi inte blivit av med några, trots lösspringande hundar, ett antal katter och ett ormvråksbo ca 200 meter från oss.

Den gula mamman är den som la sig men hennes syster den svarta la sig då halva tiden gått och sedan dess sköter dom om dom båda 2 :D
Det syns att de är mammor bägge två på färgerna, hade hoppats att det skulle vara nån av "gammelhönorna" men det var väl de 2 äggen som inte blev något :crazy:

Du får väl se till att de blir liggsjuka :angel:

NEEEJ inga tuppar tack :bow:

Senast ändrad:

mysko skrev:
Du får väl se till att de blir liggsjuka :angel:

LIGGSJUKA!!!! Nämn inte det ordet för mig. Åjo, de har legat hela sommaren, tre stycken, PÅ LUFT. *såja, lugna ned sig nu*
Men så fort jag arrangerat om för äggruvning så har det liksom kvittat för dem. :mad: Finns ingen möjlighet, tyvärr, för dem att ligga i värpredena och ruva.

Var har dom legat då? annars är det ju bara att peta in så många kycklingar du vill ha av äggen?

Såja ta det nu lugnt :angel:

Mysgrisen skrev:
Åh vad fina och söta de är!
Vad fick de heta nu då?

:bow: visst är dom :D

Jamen jag vet ju inte vad det blir :D kan inte se kön än :cry:

Hoppas på 2 hönor :banana:

Hehe, det är väl inte så noga. Jag brukar döpa mina, sen får de heta det oavsett om det är höna eller tupp. :o

Kanske därför en tupp fick heta Ankan (han lät som en anka som kyckling). En tupp råkade få heta Beda. Men de verkade glada och lykliga ändå!

Nu har vi en Snövit, Bosse, Jussi, Humle & Dumle, Punkarn och Sotis. :D

Mysgrisen skrev:
Hehe, det är väl inte så noga. Jag brukar döpa mina, sen får de heta det oavsett om det är höna eller tupp. :o

Kanske därför en tupp fick heta Ankan (han lät som en anka som kyckling). En tupp råkade få heta Beda. Men de verkade glada och lykliga ändå!

Nu har vi en Snövit, Bosse, Jussi, Humle & Dumle, Punkarn och Sotis. :D

:rofl: :rofl: jo så kan man nog göra :D
Men om det blir tupp ska jag inte ha den kvar :cry: så jag väntar med att döpa dom :D

Men vad har jag sagt om att lägga ut bilder på kyllingar :(
Kan du inte skicka över en till mig, så det blir lika. *lägger huvudet på sne*
Med lite god vilja kan du nog få ned den i ett A4-kuvert. *blinkar med fransarna*

Hahahahahaha

Jag är med i 1000klubben *dansar ngn konstig segerdans*

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Lejanna
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat