Mina katter är ovanliga (tror jag...)

Boll

Trådstartare
Häromdagen upptäckte jag en sak med mina "nya" katter som jag haft ca ett halvår. De är kullsyskon.
Helt plötsligt slog det mig att de inte "trampar" när de spinner. Ingen av dem gör det, men de är jättekeliga och ligger gärna hos en och spinner och myser.
Jag har aldrig varit med om en katt som inte trampar innan.
Vet inte riktigt vad jag vill med mitt inlägg. kanske en undran om detta är vanligt trots allt och att jag bara alltid "råkat" stöta på trampande katter?
Saknar faktiskt trampet lite, även om det självklart är jätteskönt att inte bli kload :)

// Anna
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

De flesta katter jag levt med har inte trampat när de spinner.
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

min trampar inte heller, men han låter som en motor ..
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

Två kullbröder, en trampar, den andre gör det inte. Däremot kan han tänka sig att sträcka lite på tårna när det är extra mysigt.
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

Hm, nu ska vi se. jag tror att två av mina katter inte trampar. Eventuellt är det tre som inte trampar. Den sistnämnde går runt runt runt runt runt till hon lägger sig. två av dem trampar definitivt!:D
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

Man hör ju ibland att vuxna katter trampar för att de blev tagna för tidigt från mamman. Men jag vet inte om det verkligen är så.

Jag har bara haft en katt som fått vara med mamma de nödvändiga 12veckorna. Han trampade inte :)

Alla andra trampar! Min Chili, som väger 8,5 kilo sliter mig i stycken när han kryper intill på kudden och trampar på min hals :D Han är en jättebebis :love:
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

Alla mina tre har varit hos mamman i 12 veckor och alla tre trampar. Inte alltid, men ibland. En dreglar.
 
Sv: Mina katter är ovanliga (tror jag...)

Alla mina tre har varit hos mamman i 12 veckor och alla tre trampar. Inte alltid, men ibland. En dreglar.

Haha, Chili dreglar också..Han hamnar i trans när han trampar, dreglar och ögonen svämmar över av kärlek. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 732
K
Övr. Katt Våran älskade Tristan gick bort natten till i söndags. Detta är en hemsk historia och jag förstår inte hur vårt liv ska kunna bli helt...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp