Mina hästar = kräsmagade små läckergommar?

M

Maccadam

Vet inte om denna fråga hamnar rätt, i annat fall får väl moderatorn flytta på den! :)
Min (nyinköpta) häst går i en vinterpaddock där andra hästar har gått i vinter/vår. Som alla andra hästar har dom haft ett speciellt skitställe i den. Just där, ett område på ca 2x2 meter växer gräset grönt. I övrigt är det tomt och nerbetat. Jag stödfodrar min häst, men stallägaren tycker att det är onödigt, att han är kräsen när han inte äter i "toaletten". När jag funderar efter så har faktiskt INGEN av mina hästar (4 st inkl. denna) ätit där det är stora skitsamlingar. Trodde inte hästar brukade göra det? Men det gör dom kanske? Kanske mina hästar bara har varit kräsna och aldrig varit hugrigare än att dom tillåtit sig att välja och vraka? :confused:

Hästar äter inte på "toa", men gräset växer extra bra där eftersom det gödslas. Mina hästar har stora hagar och kan därför ha stora toa-områden där de aldrig äter. De har samma toaområden år efter år.

Hästar brukar inte äta där de skiter, ett naturens sätt att minska parasitangreppen. Så du har helt rätt. Och inte tusan kan man kalla hästarna för kräsmagade små läckergommar för att de inte äter där de skiter! :D

Tack båda två! :bow: Var till 99,99% säker på att jag hört det förut, ville bara kolla så att inte seniliteten slagit till på den gamla tanten! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka