Min viktnedgång!

D

dolphinsmile

Jag har bestämt mig för att jag ska gå ner 5 kilo innan jag börjar hoppa med min häst lite smått. Vill skona ryggen på honom då jag just nu är liite för tung för honom. (Enligt tabeller och sånt där.. han visar inga besvär själv)

Så nu behöver jag lite peppning.. tänkte att det vore lättare om jag har några jag måste redovisa för. För att komma undan er måste jag väl sluta gå in på bukefalos och det kommer ju inte hända :D .

Så nu kör jag! Uppdaterar med hur det går.

Skriv gärna själva om ni håller på att försöka bli av med några extra kilo.. eller har lyckats!

Sv: Min viktnedgång!

Vill bara säga ett jättestort lycka till till dig! :banana: Jag vet att du klarar det bara du vill!
Mitt tips är att alltid ha "nödmat" med dig, vart du än går. Frukt, en näva nötter och /eller russin, en nyttig smörgås (osötat fullkornsbröd förståss)

Jag har själv, inte gått ned i vikt men i alla fall, börjat motionerat ordentligt. Måååste bara trimma till figuren! :angel::D Och du skulle bara veta hur mycket jag äter nu för tiden! 6 ggr om dagen måste jag äte för att inte svälta ihjäl. Dåå gäller det verkligen att tänka efter FÖRE man stoppar någonting i munnen. Men det är roligt när det händer saker.
Jag har blivit mycket piggare och orkar hålla igång en hel dag utan att däcka i soffan på kvällen!

Hitta en stil som passar just dig och njuuut av att du har bestämt dig! Det och att dricka mycket vatten har fungerat för mig!

Ser fram emot uppdateringar! :)

Har kämpat med viktväktarna (men på egen hand, inga möten eller så) sen i januari och gått ner 12 kg nu. Har några kvar till trivselvikt men det går sakta men säkert. Gick upp massor då jag var gravid med dottern (som nu är 8 mån) men är iaf av med de extrakilona nu...

Massor av lycka till!!!

Lycka till!
Känner själv att jag kanske skulle behöva lite mer muskler.... :angel:

/H

Tack så mkt allihopa!

Jag kör med ett program som heter hälsovakten.. där man måste fylla i allt man äter.. man har innan fått ett visst antal kalorier man får äta om dagen.. är mkt lättare då att få bra portioner när man blir tvingad att väga maten :)

Har inte vägt mig än sen jag började men uppdaterar så klart så fort jag kan!

Kul!
Hoppas det går bra!:bump::banana::bump:
Jag skulle vilja äta lite nyttigare och nått kilo skulle inte skada:smirk:

Jag har inte funderat så mycket på att gå ner eller så. Men efter ett ganska långt riduppehåll så började jag igen. Och gick upp ca 5 kg på ett halvår eller vad det nu var. Man tror ju att man ska gå ner när man börjar träna. Men det var antagligen musklerna som växte och som vägde mer.
Så det är ju inte siffrorna på vågen som spelar den största rollen. För man kan ju ha jättemycket muskler som väger jättemkt.

Joda det går framåt.. eller neråt kanske man ska säga :D

har faktist gått ner ett och ett halvt kilo iaf.. har stått still ett tag nu.. (kanske för att jag har fuskat som tusan :d)

Men men ska väl börja kämpa lite snart igen :)

Jag älskar att träna numera :D

Började som dig och sa att jag bara ville gå ner lite, några kilo eller så. Så jag började jogga och körde armhävningar och situps var 20:de minut några gånger i veckan.
när jag såg resultatet blev jag taggad till 1000 och nu gymmar jag 5 dagar i veckan och är ute och springer + rider 2 hästar om dagen ;)

nice

haha.. ja min viktnedgång blev liksom lagd på is.. har börjat jobba så mkt nu.. då är det svårt att äta nyttigt.. och motionera regelbundet.. men imorrn ska jag faktist iväg och pröva på BodyCombat! ska bli kul :)

Jag gick ner från 75 till 64 kg på två månader genom att sluta dricka cola och gå en timme om dagen.

Lycka till!

Jag gillar inte cola nå vidare och cyklar till jobbet 3-4 dagar i veckan.. å inte fan hjälper det :D
Kan ju bero på att jag jobbar på en mataffär som är väldigt duktiga på att ha extrapris på allt från chips till stora chokladkakor.. Livsfarligt och sitta där i kassan och se allt sånt där passera förbi.. hur viljestark måste man inte vara för att bara gå raka vägen till cykeln efter jobbet då? suck..

Jag gillar inte cola nå vidare och cyklar till jobbet 3-4 dagar i veckan.. å inte fan hjälper det :D
Kan ju bero på att jag jobbar på en mataffär som är väldigt duktiga på att ha extrapris på allt från chips till stora chokladkakor.. Livsfarligt och sitta där i kassan och se allt sånt där passera förbi.. hur viljestark måste man inte vara för att bara gå raka vägen till cykeln efter jobbet då? suck..

Köp frukt :idea:

Jag har små knep som jag använder mig av när jag ska undvika godis/skräpmat. Tänker att det är något snuskigt (i stil med snor eller bajs...) så är man inte så sugen sen.

haha smart.. funderar också på att se till att ja har en macka eller en frukt som jag kan äta precis när jag slutat.. för ofta är man ju hungrig och då är det ju ännu lättare och gå ut i affären och köpa sig nått snabbt och onyttigt..

Okej, nu har jag inte läst tråden ordentligt från början till slut, men här kommer mina tips:

Förbjud dig inte att äta!
Bestäm att du en dag i veckan får lov att äta 100 gr godis istället för att förbjuda dig att äta godis alls. Det är lättare att sluta sukta efter saker när man FÅR äta dem... men ofta vill man ju skjuta upp de där 100 grammen tills [festen, fredag, födelsedagskalaset...]. Jag vet inte hur många gånger jag har träffat bantare och hört/deltagit i följande konversation:

- Åhh, titta vilken god bulle... Guuuud vad gott, åh vad sugen jag blir...
- Jamen köp den och ät den då, du får ju äta sånt en gång i veckan?
- Jaa... Fast neeeej... Det är ju bara tisdag, då får jag ju vänta och dessutom skall jag på bio på fredag och då vill jag ha godis.

Då har man gjort ett aktivt val, vilket ofta känns enklare än att inte FÅ...

//Phillippa, som pga tröstätning och glutenallergi gick upp 12 kilo på en höst och gick ned 10 våren därpå...

Okej, nu har jag inte läst tråden ordentligt från början till slut, men här kommer mina tips:

Förbjud dig inte att äta!
Bestäm att du en dag i veckan får lov att äta 100 gr godis istället för att förbjuda dig att äta godis alls. Det är lättare att sluta sukta efter saker när man FÅR äta dem... men ofta vill man ju skjuta upp de där 100 grammen tills [festen, fredag, födelsedagskalaset...]. Jag vet inte hur många gånger jag har träffat bantare och hört/deltagit i följande konversation:

- Åhh, titta vilken god bulle... Guuuud vad gott, åh vad sugen jag blir...
- Jamen köp den och ät den då, du får ju äta sånt en gång i veckan?
- Jaa... Fast neeeej... Det är ju bara tisdag, då får jag ju vänta och dessutom skall jag på bio på fredag och då vill jag ha godis.

Då har man gjort ett aktivt val, vilket ofta känns enklare än att inte FÅ...

//Phillippa, som pga tröstätning och glutenallergi gick upp 12 kilo på en höst och gick ned 10 våren därpå...

Blir man inte fett smal av glutenallergi :O
Mitt ex var glutenallergiker, jättetunn eftersom han inte tog upp näringen i det han åt.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 610
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar