Min stackars mastiff e på sjukhus...

M

mallotten

Började för 3 -4 veckor sedan min engelska mastiff började kissa blod :( åkte genast till lokala veterinären där dom konstatera prostatit (förstorad prostata) så han fick en 14 dagar lång peneselin kur å hoppades han skulle bli bra, men jag kännde på mig att nått inte stod rätt till trots att han va friskförklarad, så har jag har haft noga uppsikt över honom de sista, å igår kunde han inte kissa alls, stackarn har massa stenar i urin båsan och röret :cry: å på djursjukhuset sa dom att hans prostata ska vara stor pga att han e väldigt stor. ja e såååå trött på veterinärer å deras feldiagnoser har blivit av me en hund å en katt innan pga att dom har varit nonchalanta, har ingen erfarenhet av urinsten hur allvarligt är de?? han ska va på djursjukhuset 1 vecka nu me kateter för dom vet inte om dom har tid att operera...

Sv: Min stackars mastiff e på sjukhus...

Håller tummarna för din älskling.
Spontant upplever jag att urinsten är ganska vanligt på vissa små raser och brukar gå bra att operera. Liten är snart på benen igen ska du se. :bow:

Låter helt sjukt att han ska få ligga och vänta en vecka! :mad::crazy:

Bästa kompisen/grannen var in till djursjukhuset förra fredagen pga att katten inte kissade,dom tömde blåsan på en gång,sen spolade dom rent,inget kissande iallafall på några timmar,så då spolade dom en gång till,sen kom kisseriet igång!

Går det inte att spola hundar? Måste han opereras för det?

Kan du inte åka till nån annan veterinär då? Att han ska ligga inne en vecka kommer att bli otroligt dyrt,så se till att du har riktigt med veterinärvårds försäkring.. jag betalade ca 2-3000:- per natt när jag hade förra hunden inne,plus behandling,och i fall du har ca 30.000:- så försvinner dom rätt fort,det ska räcka till själva operationen oxå...

Sen om du inte litar på veterinären så borde det ju finnas nån annan att åka till...

Ja visst e de sjukt :( står där helt maktlös mot dom. dom har gjort ett kostnadsförslag på 15000 men de tror ja inte man kommer långt på. veterinären ringde igår skulle tydligen försöka få opererat idag, försäkringsbolaget vill inte betala dom dagarna han ligger inne i "onödan" tack för att ni håller tummarna :bump: känns redan bättre :bow: ps:Tack för bra länk :D

Liknande trådar

Hundhälsa För en vecka sedan märkte jag att Glenn var slö och han var inte alls intresserad av att äta, utan bara dricka vatten. Hans slemhinnor...
Svar
11
· Visningar
31 224
Senast: Kilauea
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 302
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 022
C
Övr. Katt vi har 2 katter den ena 10 år & den andra 2 år, båda hankatter, men det är bara den äldsta som är kastrerad. dom är båda innekatter, men...
Svar
16
· Visningar
1 423
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg