M
Marina95
Nu är det så att jag för lite mer än ett år sedan köpte ny ponny och provade också ut ny sadel då. Sadeln jag köpte satt helt perfekt, men var litelite vid så att han skulle kunna muskla sig utan att vi skulle behöva köpa en ny sadel. Jag tyckte att den rörde sig litegrann när jag "provred" den så vi provade med padd och det funkade mkt bättre. I slutet av denna sommaren(tror jag att det var) så tyckte jag att sadeln började glida åt höger, något jag inte hade tänkt spec mkt på innan. Även min dressyrtränare satt upp efter att hon hade fått säga till mig många gånger om att tynga ner mer i vänster stigbygel, och hon märkte också av att den gled mer och mer åt höger. Så vi åkte till sadelutprovaren igen men den låg inte sämre då än vad den hade gjort innan så det var inte mkt att göra åt. Sen så tänkte jag inte så mkt mer på det, men de senaste veckorna tycker jag att det har börjat kännas mer så det måste vara något som inte stämmer. Vad kan det bero på? Är hästen sned, eller är det något fel på sadeln? Har hästen kanske musklat sig fel(han är starkare i höger sidan, samma sida som sadeln glider åt) för att sadeln inte passar? Jag tror inte att det är jag för jag har inte kännt det här när jag rider på andra hästar, och hur mkt jag än tynger ner i vänster stigbygel eller tom lutar mig åt vänster, så är sadeln snart i högerlutning.
Väldigt tacksam för svar
Marina95
Väldigt tacksam för svar
Marina95